Treceți la conținutul principal

Paine integrala, fara framantare


Sotul meu coace paine ♥♥♥ Da, sotul meu coace paine de doua ori pe saptamana ♥♥♥
Cu putina vreme in urma am trecut in faza de consolidare a dietei. In aceasta faza este voie paine integrala in limita a 2 felii/zi, prin urmare sotul meu a hotarat sa facem noi paine. Sa nu va inchipuiti ca urmam o reteta complicata si stam cu frica in san ca "oare creste?". Metoda aplicata de el este extraordinar de simpla si rezultatul a fost de fiecare data cel dorit. Painica este foarte buna si satioasa ♥♥♥
Reteta este conforma cu dieta Dukan - faza consolidare, iar din ingredientele enumerate mai jos rezulta o paine mare ce noua ne ajunge 3-4 zile (la 3 oameni).

Ingrediente:
- 1 kg faina integrala (recomand faina integrala din grau de la SanoVita!)
- 2 pliculete drojdie uscata
- 1 lingurita sare
- 850 ml apa calda


Intr-un castron mare am amestecat faina cu drojdia uscata.


Am turnat apa calda si sotul meu a inceput sa amestece totul cu mana.



A adaugat sarea si a continuat sa amestece usor, cat sa se distribuie sarea uniform in coca.
In alte dati am adaugat si mix de ierburi italiene si seminte de in.


Castronul l-am bagat in cuptorul stins si rece si am lasat coca sa creasca 30 minute.


Intr-o tava captusita cu folie de silicon (sau cu hartie de copt) a turnat coca crescuta si a nivelat-o usor cu mana uda.


Noi am folosit o tava rotunda de aceasta data (26 cm), dar cu alte ocazii am copt painea intr-o tava dreptunghiulara (20X30 cm) si mi s-a parut mai usor de portionat.


Tava astfel pregatita am bagat-o la cuptor, la foc mediu spre mic, pe raftul din mijloc, pentru 1 ora si 15-20 minute.


Noi coacem painea seara si dupa ce oprim focul, lasam painea in cuptor pana a doua zi. Nu stiu daca conteaza acest lucru, dar m-am gandit ca trebuie precizat.


Ia priviti mandrete de paine rumena si faloasa ♥♥♥



Si sectiunea:



Noi nu mai cumparam deloc paine de cand facem noi paine in casa, iar painea facuta de noi parca este cea mai buna dintre toate incercate pana acum ♥♥♥ Este mancata cu mare placere de toti ai casei ♥♥♥


Se pastreaza foarte bine cateva zile daca este pastrata intr-o punga.


Sa vina salata de vinete, pateul si tocanitele cu sos!
Pofta mare!

Comentarii

  1. Ho, ho, ho, ce faina va iese! Io am ratat sambata una cu malai pe care o mai facusem de 10 ori grozava. Ia sa-mi iau fainuri de astea.maria

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Faina asta este grozava si o recomand, deci daca o vezi pe raft sa o cumperi :D

      Ștergere
  2. cum e coaja la piine? e tare? eu vreau coaja moale..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Coaja nu este tare ca cea a painii coapte pe vatra, dar nici moale ca cea a painii din comert.

      Ștergere
  3. Interesant ,multumesc am sa incerc si eu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Prea multa drojdie face rau , parerea mea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce anume face rau? Eu nu am auzit nimic de rau despre drojdie, dimpotriva!
      In plus, un pliculet de drojdie este pentru 1/2 kg de faina, cum eu am folosit 1 kg de faina, era normal sa pun doua pliculete.

      Ștergere
  5. Seara buna! Am facut si eu painea, dar a ramas umeda si nefacuta in mijloc, desi crescuse superb si am respectat toate indicatiile. Recunosc ca am pus-o intr-un vas yena ( neavand o tava potrivita ca dimensiune ), oare aceasta sa fie cauza? Oricum, miroase atat de bine ca nu ma indur inca sa o arunc :D
    Minunate retete, multumesc! Gabriela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gabriela, poate tava folosita de tine a fost prea mica. Data viitoare foloseste o tava mai mare sau imparte compozitia in doua tavi mai mici. Ca idee, stratul de coca nu trebuie sa fie mai inalt de 4 - 5 cm.
      Nu arunca painea! Taie felii potrivite ca grosime si prajeste-le usor inainte de consum.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Prajitura turceasca cu gris si iaurt

Macrou marinat in sos de tomate

Foi de placinta de post

Scrumbie cu lamaie, la cuptor

Prajitura Krem a la krem - dukan style

Pizza cu blat din paine

Sunca fiarta in zeama de varza murata

Rulada cu ness si budinca de mac

Pulpe de pui umplute cu usturoi verde

Biscuiti din lapte praf