miercuri, 22 iunie 2011

Dulceata de trandafiri


Anul acesta este prima data cand fac dulceata de trandafiri, desi nu a existat an pana acum sa nu-mi fi dorit sa fac. O vecina a mamei are o tufa mare de trandafiri pentru dulceata si in fiecare primavara se umplea de flori batute si roz, ce emanau un miros dulce, puternic si imbietor. Ori de cate ori treceam pe langa tufa asta cand era inflorita, instantaneu simteam pe limba gustul inconfundabil al dulcetii de trandafiri. Mereu imi propuneam sa ma duc sa cer o pungulita de trandafirasi, insa mereu imi gaseam cate o scuza pentru a amana pe alta data. Anii au trecut, pofta a ramas si s-a facut tot mai puternica. Anul asta n-am mai stat pe ganduri. Am pandit tufa pana a inflorit, apoi am trecut la actiune.
Trebuie sa precizez ca pentru dulceata de trandafiri se foloseste un anumit tip de trandafir. Are florile mai mici, petale multe si emana un miros foarte puternic. Florile se trec destul de repede, deci perioada in care se poate face dulceata de trandafiri e destul de scurta.


 Ingrediente:
- 250g petale trandafiri
- 1kg zahar
- 750ml apa
- zeama de la o lamaie
- un pliculet sare de lamaie
Eu nu am taiat partea alba a petalelor, desi am citit ca multe gospodine o fac. Dulceata a iesit foarte buna si deloc amara din acest motiv.
Am pus la fiert apa cu zaharul si cu zeama de lamaie si am lasat pe foc pana s-a format un sirop legat bine. Cum vezi daca siropul e legat? Pai ori picuri sirop pe o farfurie si vezi daca picatura curge (la un sirop legat bine bicatura nu se imprastie), ori iei sirop intre doua degete si vezi daca se lipesc.
In timpul fierberii, spuma care se formeaza deasupra trebuie inlaturata, deoarece contine impuritatile din zahar.


Pana s-a fiert siropul, am pregatit petalele de trandafiri. Le-am curatat de impuritati, am presarat peste ele sarea de lamaie si le-am frecat bine cu mana.


Cand siropul a fost gata, am adaugat petalele de trandafiri si am mai lasat pe foc pana gand petalele au devenit stravezii (15 minute).


Fierbinte, am pus-o in borcane, am intors borcanele cu capacul in jos si le-am lasat asa o jumatate de ora.
Din canditatile date mai sus, mi-au iesit trei borcanele de 400g.
Dupa ce s-a racit, am depozitat comoara in camara, unde va ramane pana la noi ordine.



Pofta buna!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana