Prajitura Krem a la krem - dukan style


Cine vrea o felie de prajitura cremoasa si buna?
Prajitura "Krem a la krem" este o prajitura foarte cunoscuta si apare pe foarte multe bloguri culinare. Eu am nascocit o varianta conforma cu dieta Dukan si pentru ca rezultatul este si fotogenic si delicios, merita sa apara si pe blog ♥♥♥
La aceasta prajitura am folosit indulcitorul Green sugar, primit pentru testare cu ceva vreme in urma.
Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PP, incepand cu faza de croaziera. Nu contine deloc tarate si contine portia de tolerate pentru trei zile.

Ingrediente:
***Blat:
- 3 oua
- 1 plic budinca de ciocolata (Dr. Oetker)
- 3 linguri indulcitor pudra (Green sugar)
***Crema:
- 3 oua
- 500 ml lapte + 100 ml (1.5% grasime)
- 4 linguri indulcitor pudra (Green sugar)
- 2 linguri amidon de porumb
- 1 lingurita esenta vanilie
- 1 pliculet gelatina granule
***Glazura:
- 1/4 din crema
- 1 lingurita cacao
- 1 lingurita ness


Pentru blat am batut albusurile spuma tare. Continuand mixarea la viteza maxima, am adaugat peste albusuri indulcitorul pudra si galbenusurile.


La sfarsit am incorporat praful de budinca in spuma dulce de oua, cu ajutorul unui tel si cu miscari usoare.


Compozitia am turnat-o intr-o tava patrata din silicon (23 X 23 cm) si am copt blatul 30 minute in cuptorul electric, la 150 grade, cu foc sus si jos si ventilatie.


Pentru crema am pus gelatina la hidratat in 100 ml lapte rece pentru 15 minute.
Intr-un castronel am amestecat galbenusurile, amidonul, indulcitorul si esenta cu 100 ml lapte rece. Restul de 400 ml lapte l-am pus la fiert. Cand laptele s-a infierbantat, am turnat in craticioara amestecul cu galbenusuri. Amestecand mereu, am lasat craticioara pe foc mic pana cand compozitia s-a inchegat ca o budinca.
Gelatina hidratata am topit-o la bain-marie si am turnat-o peste albusuri.



Am mixat bine albusurile cu gelatina pana am obtinut o spuma tare.


In spuma de albusuri am incorporat lingura cu lingura budinca racorita.



Am desprins usor blatul de tava, am captusit tava cu folie alimentara, apoi am pus blatul inapoi in tava.
Peste blat am turnat 3/4 din crema.



In crema pastrata am amestecat cacao si ness, apoi am nivelat usor si cu grija glazura peste crema.




Am pus prajitura la rece peste noapte. A doua zi am scos prajitura cu grija pe un platou si am indepartat folia.


Eu am taiat prima bucata la doar cateva ore de la preparare si glazura a cam manjit marginile bucatii taiate. Bucatile taiate a doua zi, s-au taiat mult mai frumos si mai curat.



Ei, spuneti voi ca nu este frumoasa! ♥♥♥



Foarte gustoasa ♥♥♥


Sa ne fie de bine!

32 de comentarii:

  1. Arata intr-un mare fel sectiunile tale. Io habar n-am de prajitura asta, ia sa cercetez, pare ca n-am ce rata la ea:))) maria

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai cerceteaza si vino si tu cu o varianta :D

      Ștergere
    2. Dr Oetker ar trebui sa se autosesizeze la reteta asta:))) Crisa, nu mai stiu, la ce esenta ti-au iesit fursecurile verzi? Imi trebe un blat verde si nu am voie spanac:) maria

      Ștergere
    3. Esenta era de nuca si am cumparat-o de pe adiograsime.ro :D

      Ștergere
    4. Deliciu , multumim !

      Ștergere
    5. Minunat arata ,este una din putinele tale retete neincercate de mine ,urmeaza...

      Ștergere
  2. Arată minunat această prăjitură Krem a la krem și cred că este delicioasă. Abia aștept să o fac și eu !

    Zile frumoase, Cristina !

    RăspundețiȘtergere
  3. Mai ca nu imi vine sa cred ca e de regim. Asa de buna este ....am facut-o ieri si a iesit la mare arta. S-a prelins putin crema alba pe sub blat la unul din capete dar sa nu iti imaginezi ca asata ne-a impiedicat sa o savuram :)
    Multumesc din suflet pentru reteta....cu siguranta este desertul me preferat si am sa o fac iar...si iar...si iar :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei, ce ma bucur ca ti-a placut!!! :D
      Este o prajitura frumoasa si buna, deci te inteleg de ce a urcat in topul tau de preferinte :D Pe blog am o gramada de retete minunate si conforme cu dieta dukan, deci te astept si cu alte incercari :D
      Multumeeeesc! :*

      Ștergere
  4. Hello! Am facut si eu prajitura adineauri, dar crema nu s-a intarit deloc, e super lichida... Ma gandesc ca ori nu am lasat-o destul pe aragaz sa se ingroase, sau a fost prea calda cand am amestecat cu albusurile... Ce crezi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper ca nu ai fiert gelatina ca sa se topeasca in lapte! La fiert, gelatina isi pierde proprietatile.
      Compozitia cu galbenusuri trebuie sa fie groasa ca o budinca si trebuie lasata sa se racoreasca. Albusurile trebuie sa fie batute spuma tare cu gelatina.
      Deci, ai facut exact asa?

      Ștergere
  5. Nu am fiert gelatina, chiar s-a intarit foarte bine batuta cu albusurile. Cred ca nu am ingrosat destul compozitia cu galbenusuri, sau nu era chiar rece cand am amestecat cu albusurile...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici dupa ce a stat la rece nu s-a intarit? Foarte ciudat.
      Imi pare rau ca nu a iesit :(

      Ștergere
  6. Ba da, la rece s-a intarit, dar nu a iesit crema asa inalta cum e la tine. E delicioasa, mai incerc saptamana asta o data sa vad ce sa mai schimb. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eventual schimbi tava si faci intr-o tava mai mica :D Astept vesti :D

      Ștergere
  7. BUNA CRISTINA ,I/MI SPUI TE ROG FRUMOS DACA LINGURA DE MASURAT CE O FOLOSESTI TU E CEA SPECIALA DE DULCIURI PE CARE SCRIE 15 ML SAU CEA DE BUCATARIE.MERCI

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Desi am doua seturi de linguri speciale, notate cu grame si mililitri, inca folosesc cu regularitate lingura normala de ciorba :) Imi este mai la indemana si ma gandesc ca majoritatea gospodinelor tot pe acee o folosesc si le-as pune in incurcatura daca as veni eu cu seturile mele speciale :)

      Ștergere
  8. Bună Cristina!
    Am mai scris și pe contul tău de FB, însă, cu mare plăcere, pot repeta și aici: mulțumesc mult pentru ajutorul acordat cu aceste idei minunate de rețete, am încercat foarte multe din ele și am fost foarte mulțumită! Să fii sănătoasă, să ne poți ajuta cu ele în continuare! :)
    Acum, te deranjez cu o întrebare. Din păcate, nu reușesc să-mi dau seama ce înseamnă topirea la bain-marie a gelatinei. Îmi poți spune, te rog frumos?
    Îți mulțumesc încă o dată și-o seară frumoasă îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un astfel de comentariu mereu imi insenineaza ziua ♥
      Multumesc frumos pentru aprecieri si cuvinte frumoase!
      Despre gelatina acum: Eu pun gelatina (aici este vorba de gelatina granule, plic de 10g) intr-o cana si torn peste ea 100 ml apa/lapte rece. Amestec si apoi o las in pace 10 - 15 minute. In acest timp pun o craticioara cu apa la fiert. In cele 10 minute de repaos gelatina absoarbe tot lichidul din cana. Cand apa din craticioara s-a infierbantat bine, opresc focul si introduc fundul canii in apa fierbinte. Amestec usor si tin cana in apa fierbinte pana cand gelatina din cana se lichefiaza. Asta inseamna topire la bain-marie :D
      Te astept sa-mi zici ce ai mai incercat. Pana atunci iti doresc spor la treburi si la slabit! :D

      Ștergere
  9. Se poate folosi in loc de crema de vanilie ,budinca de vanilie la care sa adaug ouale batute spuma cu gelatina?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "In spuma de albusuri am incorporat lingura cu lingura budinca racorita." - deci da, poti sa folosesti in loc de amidon praf de budinca de vanilie. Procedeul ramane acelasi.
      Spor la treaba!

      Ștergere
  10. Buna! Dukanesc si eu de zor, iar reteta asta mi se pare minunata. Abia astept sa o incerc. Si o propunere de imbunatatire: pe adiograsime.ro a fost introdus de curand produsul "faina de bambus". Contine doar fibre (are calorii, lipide si carbohidrati <0.5%), practic,poti spune ca mananci hartie macinata! inlocuieste cu succes amidonul din blat, rezultand un pandispan excelent fara tolerate. Si papam mai linistite prajitura. Incercati, merita din plin!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Spor la treaba :)
      Daca pui cacao in blat tot vei avea un tolerat. Nu cunosc faina asta de bambus si nu stiu daca se poate consuma nelimitat, deci mai bine te informezi bine inainte sa o folosesti. Cu atatea alimente "minune" nici nu mai stii ce mananci :)

      Ștergere
  11. Heii mâine vreau să încerc si eu minunata prăjitură, are ceva daca pun îndulcitor lichid? Sau trebuie neapărat pudră?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu are nimic, ca doar nu pui o cantitate atat de mare incat sa modifice consistenta.
      Spor la treaba!

      Ștergere
  12. Răspunsuri
    1. Nu stiu cum se comporta acest zahar de stevie la cald. Daca l-ati mai folosit la gatit, atunci folositi-l si la aceasta prajitura.
      Spor la treaba!

      Ștergere
  13. Sau am luat azi xylitol am auzit ca nu schimba gustul la copt ..green sugar nu gasesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Green sugar nu il recomand :) Mie nu mi-a placut.

      Ștergere

Printfriendly

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...