duminică, 21 decembrie 2014

Slaninuta murata


Ati auzit de slaninuta murata? Nu? Ei bine, la noi acasa se facea in fiecare an, cand aveam porc. 
De cativa ani insa nu am mai facut, pentru simplul motiv ca nu am mai avut porc, iar eu slanina nu cumpar din comert pentru ca nu consumam in mod normal. Anul acesta, in vara, am primit o bucatica de slanina proaspata de la nasii de botez ai fetiteti mele si pe loc am hotarat sa o murez. 
Postez acum aceasta reteta pentru ca abia acum, de putina vreme, am desfacut borcanul si am putut poza rezultatul final.


In prima faza am pus slaninuta la sare, ca sa-si lase cat mai mult din apa.


Intr-un castronel am pus un strat generos de sare de muraturi, o bucata de slanina, alt strat generos de sare, iar slanina si iar sare. Am lasat castronelul cateva zile intr-un loc racoros si am avut grija sa intorc slanina in fiecare zi, astfel partea de deasupra sa ajunga dedesupt si invers.



Dupa vreo 4 zile am scurs zeama lasata de slanina si am pregatit o saramura rece (1 litru de apa + 1 lingura varfuita de sare de muraturi), cateva boabe de piper negru, cateva foi de dafin, cativa catei de usturoi (pe care i-am taiat feliute) si un borcan curat.


Am spalat slanina in apa rece si am asezat-o in borcan, avand grija sa pun din cand in cand in borcan si feliutele de usturoi, boabe de piper si foile de dafin. La final am turnat saramura rece si am inchis borcanul cu un capac.


Se pastreaza foarte bine cateva luni in camara!
Iata cum arata slaninuta la cinci luni de la conservare:



Are gust foarte bun si merge de minune ca aperitiv chiar si la mesele de sarbatoare.
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana