luni, 20 octombrie 2014

Prajitura rasturnata cu nuca prajita si crema de ciocolata


Am ramas datoare cu reteta acestei prajituri delicioase si azi s-au aliniat planetele ca sa o postez pe blog. Inca putin si ar fi trecut si luna octombrie :D
Aceasta este o alta prajitura pregatita pentru nunta surorii mele, Nicoleta. Este foarte simplu de facut si este foarte buna ♥♥♥

Ingredientele de mai jos sunt pentru tava mare de la aragaz.

Ingrediente:
- 7 oua
- 7 linguri zahar
- 7 linguri faina
- 1 plic praf de copt
- sare cat iei cu trei degete
- 250g margarina pentru prajituri
- 350g miez de nuca
- 180g ciocolata amaruie
- 500 ml frisca lichida
- bombonele pentru ornat


Albusurile le-am batut spuma tare cu un praf de sare si cu zaharul, api am adaugat galbenusurile, unul cate unul, continuand mixarea la viteza maxima. Faina am amestecat-o bine cu praful de copt, apoi am incorporat-o cu miscari usoare, cu ajutorul unui tel in forma de para, in spuma de oua.
Modul de lucru este acelasi ca la Rulada cu mere.


Tava am captusit-o cu hartie de copt si am imprastiat in ea miezul de nuca macinat mare si margarina taiata cubulete.


Am bagat tava la cuptor cateva minute, la foc mare, cat sa se topeasca margarina, apoi am scos tava din cuptor.


Am turnat compozitia de blat peste nuca, am nivelat-o frumos, apoi am bagat tava inapoi in cuptor, pe raftul de sus, la foc mediu spre mic, pentru aproximativ 40 minute.


Cand blatul prinde culoare aurie si trece testul scobitorii, tava poate fi scoasa din cuptor.


Am lasat prajitura sa se raceasca in tava, pana a doua zi. Tot cu o seara inainte am pregatit crema.
Am topit ciocolata in frisca lichida. Nu are voie sa fiarba! Se tine pe foc doar pana se incalzeste frisca si ciocolata incepe sa se topeasca. Compozitia rezultata, dupa ce s-a racit, am bagat-o la frigider, unde trebuie sa stea minim trei ore, in cazul meu a stat peste noapte. A doua zi am mixat-o cateva minute la putere maxima, pana a devenit spumoasa.
Am rasturnat prajitura pe un blat de lemn, cu nuca in sus. Peste nuca am nivelat crema de ciocolata, iar deasupra cremei am presarat bombonele decor.



Super buna ♥♥♥ Blat pufos, nuca prajita si crema de ciocolata ♥♥♥


Se taie foarte usor si frumos. Pentru nunta eu am taiat prajitura in forma de bastonase scurte, cat sa musti de doua ori din ea.


Retetele celorlalte prajituri de pe platou:
Nuci umplute cu crema caramel
Prăjitura albă cu cremă de lamâie
Biscuiti simpli si deliciosi, cu cocos
Prajitura rasturnata cu nuca prajita si crema de ciocolata
Faguri umpluti cu crema malaga


Daca pregatiti prajitura pentru un eveniment, nu o pregatiti cu prea multa vreme inainte pentru ca blatul se usuca destul de repede.



Gata si cu restanta asta! Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana