miercuri, 17 septembrie 2014

Vinete coapte pentru iarna


Am tot scris in anii trecuti, cand am facut inventarul borcanelor puse pentru iarna ( In camara 2012 ; In camara 2013), ca eu pastrez vinetele tocate la borcan. Niciodata insa nu am spus care este procedeul pe care eu il folosesc. Pentru ca martea trecuta am copt vinete pentru iarna, m-am gandit sa scriu si pe blog despre aceasta conserva.
Vinetele pastrate la borcan sunt extraordinar de bune si pastreaza mirosul de fum de la gratar. Cand desfaci un borcan si gusti vinetele, poti jura ca abia acum au fost coapte si tocate ♥♥♥

Sa vedeti ce repede fac iarna o salata de vinete simpla sau cu maioneza, sau Ali Nazik, sau o zacusca rapida!
Procedeul este foarte simplu:
1. Vinetele le coc la gratar, la foc de lemne.


2. Le curat aproape imediat de coaja, cu ajutorul unei furculite, si pun miezul la scurs pe o planseta de lemn putin inclinata, unde le las cateva ore bune.


3. Toc vinetele cu un tocator de sticla securizata pana devin piure si le pun intr-un vas incapator.
4. Pun sare de muraturi, nu multa, doar cat sa fie bune de mancat si amestec bine de tot cu o lingura de lemn.
5. Impart piureul de vinete in borcane curate si inchid borcanele cu capace.
6. Infasor borcanele cu carpe si le asez intr-o cratita mare, in care torn apa pana aproape de capacele borcanelor.


7. Pun cratita pe foc mediu si las borcanele la fiert o jumatate de ora din momentul in care incepe sa fiarba apa.
8. Opresc focul si acopar cratita cu o patura groasa. Las borcanele nemiscate minim 24 de ore.
9. Scot borcanele din cratita si le despaturesc din carpe, apoi le sterg de apa si le asez in camara.


Din 30 kg de vinete au rezultat de data asta 16 borcane mari si un borcan mic.
Mi s-au pastrat foarte bine, timp indelungat si niciodata nu am folosit alta metoda de pastrare a vinetelor coapte.
Sa le mancam sanatosi!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana