vineri, 26 septembrie 2014

"Parizer" de curcan cu dovleac


I-as fi putut pune alt nume, dar pana la urma i-am spus "parizer" pentru ca asa arata cand l-am invelit in folie sa-l bag la cuptor. Este o idee de pregatire a carnii, un pic diferita de ceea ce ni se pare normal, dar merita incercat macar o data in viata. Probabil daca asa fi maruntit carnea in robot, transformand-o in pasta, as fi obtinut un parizer mai fin si mai usor de feliat, dar eu am macinat carnea prin masina de tocat carne si parizerul meu a iesit mai texturat. Pe mine nu m-a deranjat acest lucru .
Particip cu aceasta reteta la provocarea Mystery box, gazduita in luna septembrie de Ioana Tone - Pasiune si culoare. Ingredientele din "cutie" au fost urmatoarele: portocale, pere, linte, cartofi, ceapa, carne de curcan, smantana (dulce/acra), oua, ghimbir,orez, DOVLEAC - ingredientul obligatoriu.


Ingrediente:
- 500 g piept de curcan
- 400 g pulpa de dovleac
- 1 ceapa
- 1 ou
- 1 lingurita praf de ghimbir
- 1 lingurita condimente pentru pui (fara zahar adaugat)
***Pentru copt:
- o punga speciala pentru friptura


Carnea de curcan, dovleacul si ceapa le-am maruntit cu masina de tocat carne.


Am amestecat toate ingredientele intr-un castron, pana cand compozitia a fost omogena.



Am taiat o punga pentru friptura, astfel incat sa obtin o foaie. Pe aceasta foaie am rasturnat amestecul de carne si dovleac, apoi am rulat cu grija si am legat cu sfoara capetele ruloului.
Compozitia poate fi pusa si intr-o tava de chec si coapta la cuptor, dar eu am vrut musai sa-l fac rulou si sa-l fierb la cuptor.



Am pus ruloul obtinut intr-o tava inalta, in care am turnat apa pana aproape de gura tavii.


Tava am bagat-o la cuptor, pe raftul din mijloc, la foc mediu spre mare, pentru o ora.
Apa s-a colorat din cauza lichidului ce a iesit din rulou.


L-am lasat sa se raceasca bine, apoi am scos parizerul din folie si l-am feliat. Feliile au fost mai grosute, pentru ca altfel s-ar fi sfaramat.



Minunat! ♥♥♥ Perfect la micul-dejun, cina, pachetel la serviciu, ba chiar si ca aperitiv la o masa festiva.
Data viitoare voi marunti mai bine carnea, poate obtin un parizer mai compact.



Sa ne fie de bine!

P.S. Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PL.

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana