luni, 11 august 2014

Musaca cu dovlecei


Am postat pe blog o gramada de musacale, insa nu stiu cum de nu m-am gandit pana acum sa fac musaca cu dovlecel. Noroc cu Elena, gazda provocarii secrete din luna august, care mi-a dat spre rasfoire blogul Monicai - Monya's...!!!, un blog pe care nu am apucat sa-l rasfoiesc pe indelete pana acum.
Pe blogul ei am gasit o gramada de retete interesante, dar pentru ca in scurt timp plec in concediu si pentru ca era necesar sa consum din alimentele perisabile deja cumparate, am cautat o reteta cu dovlecei. Sa nu credeti ca aceasta cautare a simplificat lucrurile! Stiti cate retete cu dovlecei am gasit pe blogul Monicai???? M-am sucit, m-am gandit, am combinat in cap doua luate cate trei si am ramas la reteta de musaca de dovlecei, mai ales ca aveam in frigider tot ce-mi trebuia, mai putin rosiile. Lipsa rosiilor n-a fost o piedica, ba chiar am plusat cu ceva smantana slaba si niste oua care nu au ajuns intregi acasa.

Reteta de fata este conforma cu dieta Montignac - faza I si dieta Dukan - zile PL - din faza de croaziera daca folositi in loc de smantana un iaurt cu pana la 2% grasime. Eu tin Dukan - scara nutritionala si am mancat musacaua la masa de sarbatoare.

Ingrediente:
- 3 dovlecei medii - taiati felii nu prea groase
- 1 kg carne tocata - amestec de vita cu carne slaba de porc
- 1 ceapa mare
- 1 legatura mica de patrunjel
- 2 linguri ulei de masline
- 4 oua
- 400g smantana 12% grasime (sau iaurt)
- sare si piper negru macinat

Ceapa am taiat-o marunt si am calit-o pana si-a schimbat culoarea. intr-o tigaie antiaderenta in care am pus cele doua linguri ulei de masline. Peste ceapa calita am adaugat carnea tocata. Am amestecat mereu si am lasat tigaia pe foc doar pana cand carnea si-a schimbat culoarea pe toate partile. Am asezonat cu sare si piper negru macinat, iar la final, dupa ce am oprit focul, am adaugat patrunjelul tocat marunt.


Am captusit cu hartie de copt o tava cu peretii inalti si am asezat pe fundul ei jumatate din feliile de dovlecel. Monica zicea ca a prajit feliile de dovlecel in prealabil, dar eu am sarit peste acest pas. Peste dovlecel am nivelat compozitia de carnea tocata, iar peste carne am aranjat celelalte felii de dovlecel.



Intr-un castron am amestecat bine ouale cu smantana, am asezonat cu sare si piper macinat, iar amestecul rezultat l-am turnat in strat uniform peste ultimul strat de dovlecei.


Am bagat tava in cuptorul fierbinte, pe raftul de sus, la foc mediu, pentru aproximativ o ora.
Musacaua a prins deasupra o crusta aurie, iar mirosul a chemat deja flamanzii si pofticiosii la masa ♥♥♥


Cu greu i-am convins sa lase musacaua sa-si traga sufletul o jumatate de ora si sa-mi lase ragaz sa fac cateva poze!


Se feliaza foarte frumos si este foarte gustoasa! ♥♥♥



Sarut mana pentru masa!!!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana