vineri, 27 iunie 2014

Tort de lamaie


Tatal meu a implinit 59 de ani pe 15 iunie si cum el este mare fan lamaie, i-am pregatit un tort cu blat si crema de lamaie. Sursa de inspiratie pentru crema si turnarea ei pe tort mi-a fost Caietul cu retete - Tort cu crema de portocale.
Chiar daca aceasta placuta sarcina, de a pregati eu tortul, mi-a revenit de cativa ani, pe blog am postate doar doua torturi pregatite pentru ziua tatalui meu:
2012 - Tort "Foc de tabara"
2013 - Tort "Mustata"
La multi ani tata! Si anul acesta sa-ti aduca doar zile senine, sanatate, veselie si vesti bune!


Ingrediente:
***Blat:
- 7 oua
- 7 linguri zahar
- 7 linguri faina
- 150g iaurt
- coaja razuita de la o lamaie mare
***Crema 1:
- zeama de la doua lamai mari
- 4 linguri zahar
- 300 ml apa
- 1 plic budinca vanilie
- 1 plic gelatina alimentara (10g)
- 250 ml frisca lichida - batuta spuma tare
- cateva picaturi colorant galben
***Crema 2:
- 400 ml lapte
- 1 plic budinca cu gust de frisca
- 2 linguri zahar
- 1 plic gelatina alimentara (10g)
- 250 ml frisca lichida - batuta spuma tare
***Sirop:
- 1 lingura esenta de lamaie
- 3 linguri zahar
- 100 ml apa
***Glazura:
- 100g ciocolata alba
- 50 ml frisca lichida
- bombonele decor

Pentru blat am separat in doua castroane albusurile de galbenusuri. Albusurile le-am batut spuma tare cu un praf de sare si 3 linguri de zahar, iar galbenusurile le-am mixat cateva minute cu restul de zahar, coaja de lamaie, iaurtul si faina la urma.



Am amestecat usor cele doua compozitii si amestecul rezultat l-am turnat intr-o tava rotunda (24 cm diametru) captusita pe fund cu hartie de copt.



Tava am bagat-o in cuptorul cald, pe raftul din mijloc, la foc mediu spre mic, pentru 45 minute.
Cand a fost gata, am lasat blatul la racit.


Intre timp am pregatit cremele:
Crema 1: am pregatit o budinca din zeama de lamaie, apa, colorant, zahar si praful pentru budinca de vanilie.
Crema 2: am pregatit o budinca din lapte, zahar si praful pentru budinca de frisca.
Peste cele doua budinci fierbinti am pus folie de plastic, ca sa nu prinda pojghita deasupra si le-am lasat sa se raceasca bine.
Cand budincile au fost reci, am taiat blatul in doua foi si am batut spuma tare 500 ml frisca lichida.


Spuma de frisca am impartit-o in mod egal in doua castroane. Intr-unul din castroane am pus budinca de frisca, iar in celalalt castron am pus budinca de lamaie.


Cele doua pliculete de gelatina le-am pus la hidratat in doua castronele cu cate 100 ml apa, apoi am topit gelatina hidratata la bain-marie. Gelatina topita am turnat-o peste frisca cu budinca, cate un castronel in fiecare castron de crema.
Am mixat bine fiecare crema in parte.
In tava in care am copt blatul am pus folie alimentara si am asezat prima foaie de blat, pe care am insiropat-o cu jumatate din sirop (pregatit din ingredientele enumerate la inceputul retetei).


Din fiecare crema, pe rand, am pus in mijlocul blatului cate 3 linguri de crema. Astfel se va forma efectul de zebra la final.
Am folosit jumatate din fiecare crema pentru acest strat.


Am asezat a doua foaie de blat, am insiropat-o cu restul de sirop si am turnat restul de crema, in acelasi mod in care am procedat prima data. La final am nivelat frumos crema.


Am bagat tava la frigider peste noapte.
A doua zi am scos tortul pe un platou si cu grija am inlaturat folia. Tortul iese foarte usor din tava si isi pastreaza foarte bine forma, chiar daca este inalt



Am topit ciocolata alba in frisca lichida si am turnat glazura peste tort, lasand-o sa curga un pic si pe margini.
Am ornat tortul cu bombonele ornamentale si gata. Nu mi-am batut capul cu ornarea si am preferat sa-l pastrez simplu si elegant.




Iata-l si pe sarbatoritul nostru:


Si iata si o feliuta pentru a observa sectiunea tortului:




A fost super bun, aromat, pufos si aratos! ♥♥♥ Mi-au placut mult cremele pregatite in acest mod si in mod sigur le voi folosi si la alte torturi! ♥♥♥


La multi ani inca o data tatalui meu!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana