miercuri, 21 mai 2014

Prajitura dukan cu rabarbar si crema coapta de iaurt


Cu prajitura asta delicioasa particip la provocarea "Cutia misterioasa", a carei gazda am onoarea sa fiu luna aceasta, provocare la care va invitam la inceputul lunii mai sa participati si voi.
Sa prezint prima data cutia: dovlecel, oua, peste, capsune, rabarbar, spanac, varza noua, lamaie, ceapa verde, usturoi verde. Ingredientul obligatoriu este iaurtul.
Inainte de a explica ce si cum am facut, tin sa precizez ca am trisat un pic, adica am folosit tarate in loc de faina ( care este acceptata in provocare). Sper sa nu supar pe nimeni cu asta! Puteam sa pregatesc altceva, doar din ingredientele permise, dar am ales totusi aceasta prajitura pentru ca iaurtul, ingredientul vedeta al cutiei misterioase din luna mai, chiar a fost vedeta. In plus este o reteta conforma cu dieta Dukan - zile PL.

Ingrediente:
***Blat:
- 5 oua mijloci
- 200 g crema de branza facuta de mine din iaurt 0.1% grasime
- 2 linguri tarate fine de grau (Sanovita)
- 4 linguri tarate fine de ovaz (Pirifan)
- 5 linguri indulcitor pudra (Clio)
- 1 lingurita praf de copt
- 1 lingura esenta de cocos
- 7-8 tije mari de rabarbar
***Crema:
- 1 kg iaurt 0.1% grasime
- 5 oua mijloci
- 5 linguri indulcitor pudra (Clio)
- 1 lingura esenta de cocos
- 1 plic budinca de vanilie sau 2 linguri amidon de porumb

Prima data am taiat tijele de rabarbar in bucati mai mici si le-am pus la fiert in apa cat sa le acopere. Cand s-a fiert am turnat totul intr-o strecuratoare si am lasat rabarbara sa se scurga bine de zeama.



Prima data m-am ocupat de blat.
Am batut bine ouale cu crema de branza. Am adaugat taratele, indulcitorul, praful de copt si esenta.


La urma am adaugat rabarbara bine scursa de zeama si am mai mixat un minut.


Compozitia obtinuta am turnat-o intr-o tava rotunda (24 cm diametru), captusita pe fund cu hartie de copt.
Am bagat tava la cuptor, pe raftul din mijloc, la foc mediu, pentru 30 minute.


In acest timp m-am ocupat de crema.
Am mixat bine intr-un castron toate ingredientele necesare pentru crema.


Acest amestec l-am turnat peste blatul fierbinte, abia scos din cuptor.




Am bagat tava iar la cuptor, raftul din mijloc, la foc mediu. Sub tava de prajitura, pe raftul de jos al cuptorului, am bagat o alta tava in care am turnat o cana cu apa.
Dupa 50 minute de stat la cuptor, prajitura a fost gata. A prins o culoare foarte frumoasa, aurie si mirosea foarte bine ♥


Am lasat prajitura sa se raceasca bine, apoi am feliat-o. Se feliaza foarte frumos si fara greutate ♥


Blatul ramane umed si se potriveste de minune cu crema coapta de iaurt ♥♥♥



Se pastreaza la rece!
A fost delicioasa! ♥ Toti cei care au gustat-o au fost placut surprinsi si mai ca nu si-au dat seama ca prajitura are si rabarbar in blat. S-a lasat cu bis, deci sigur o voi repeta in viitorul apropiat, mai ales ca rabarbar se gaseste acum peste tot.
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana