vineri, 21 martie 2014

Tort Dukan cu aroma de caise


Postarea cu numarul 500!!!
Nu-mi vine sa cred ca am ajuns la acest numar!
Pentru aceasta postare speciala, am ales sa public reteta unui tortulet conform cu dieta Dukan, un tortulet delicios si aromat, cu aroma de caise si culoare aurie.
Sotul meu este fan caise si tare mult i-a placut aceasta mica surpriza ♥
Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PP, incepand din faza croaziera.

Ingrediente:
***Blat:
- 5 oua
- 4 linguri tarate fine de ovaz
- 3 linguri de lapte praf 1% grasime (merge si fara!)
- 5 linguri lapte 1.5% grasime
- 4 linguri indulcitor praf (eu am folosit Clio)
- 1/2 lingurita praf de copt
- 1 lingura esenta de caise
***Crema:
- 500 ml lapte 1.5% grasime
- 2 linguri indulcitor praf
- 1 pliculet gelatina
- 1 lingura esenta de caise
***Glazura:
- 400 ml lapte 1.5% grasime
- 1 plic budinca de vanilie
- 2 linguri indulcitor
- 1 lingura esenta de caise

Pentru blat am separat albusurile de galbenusuri. Galbenusurile le-am mixat cu indulcitorul, laptele, laptele praf, taratele de ovaz, praful de copt si esenta de caise. Albusurile le-am batut spuma tare. Am amestecat cele doua compozitii, cu miscari usoare pentru a nu se lasa spuma, iar amestecul rezultat l-am turnat intr-o tava rotunda (diametru 22 cm), captusita pe fund cu hartie de copt.


Am bagat tava in cuptor, la foc mediu spre mic, pe raftul din mijloc, pentru 40 minute.
Blatul copt l-am lasat la racit.
Pentru crema, am pus gelatina la hidratat in 100 ml apa rece, pentru 10 minute. Am topit apoi gelatina la microunde (al meu are 800W), 30 secunde la puterea 7. Puteti topi gelatina si la bain marie. Aveti grija sa nu ajunga la fierbere, pentru ca-si pierde proprietatea de inchegare!


Am incalzit laptele, nu prea tare, apoi l-am amestecat cu gelatina topita, indulcitorul si esenta de caise.


Blatul racit l-am taiat in doua foi.


In tava in care am copt blatul am pus folie. Am asezat prima foaie de blat si am turnat peste ea jumatate din laptele aromat. Am asezat a doua foaie si am turnat peste ea restul de lapte aromat.




Pentru glazura am preparat budinca dupa indicatiile de pe plic si am adaugat in ea esenta de caise.


Am turnat budinca fierbinte peste tort.


Am lasat tortul sa se raceasca o ora intr-un loc racoros, apoi l-am bagat la frigider peste noapte. A doua zi l-am scos cu grija pe un platou si am indepartat folia.


Iata cum arata in sectiune:



Moale, aromat, insiropat, gustos ♥
Sa ne fie de bine si sa ne dea Dumnezeu sanatate, sa mai putem experimenta in bucatarie!

P.S. Bombonelele de cacao sunt doar pentru decor si le veti indeparta daca sunteti la dieta!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana