joi, 6 februarie 2014

Carnati de pui facuti in casa


Am facut-o si pe asta! Fie ca va vine sa credeti sau nu, nu am facut niciodata carnati pana acum. Cu o saptamana inainte de Craciun, am hotarat impreuna cu sotul meu sa incercam sa facem carnati din carne de pui, ca doar nu e Craciun fara carnati si nici la dieta nu eram dispusa sa renunt.
 Am cumparat pulpe de pui fara piele si os si piept de pui, mate de porc si condimente si ne-am apucat de treaba. Junioara ne-a ajutat foarte mult la fabricarea carnatilor, deci va dati seama cat de usor sunt de facut.
A fost o activitate interesanta si vesela, la care am participat toti trei si in mod sigur vom repeta experienta.
Reteta de fata este conforma cu dieta Montignac - faza I si dieta Dukan - zile PP, incepand chiar din faza de atac.

Ingrediente (pentru 3 metri de carnati):
- 2 kg pulpe de pui fara piele si os
- 1 kg piept de pui fara piele si os
- condimente pentru pui fara zahar (2 linguri rase)
- praf de usturoi (1 lingura rasa)
- piper macinat (1 lingurita)
- boia de ardei dulce ( 1 lingura rasa)
- praf de ghimbir (1 lingura rasa)
- fulgi de ardei iute (1 varf de lingurita)
- sare (1 lingura rasa)
- mate curatate si lasate la desarat in apa rece cateva ore


Am tocat pulpele si pieptul de pui.
Junioara a suflat aer in mate pentru a verifica daca sunt sparte.


Am amestecat bine carnea cu condimentele alese. 
Am pus in paranteza cantitatile folosite de mine, dar ele nu sunt batute in cuie. Fiecare adauga sau elimina dupa bunul plac.
Dupa ce am framantat bine carnea cu condimentele, am adaugat cate un pic de apa rece, framantand bine de fiecare data, pana cand compozitia a devenit ca o pasta.


Compozitia a fost bagata de junioara intr-un carnatar.


Cu grija si cu ajutorul lui tati a umplut matele cu carne, avand grija sa nu umple matul prea tare. Daca se indeasa prea multa carne in mat, riscul ca matul sa se crape este foarte mare.


Iata si rezultatul final:


Productia la hectar:


Carnatii i-am insirat pe un bat si i-am atarnat pe balcon, sa se usuce la frig.
Dupa 3 zile le-am facut proba, perpelindu-i pe gratar.


Dupa cum se observa, nu lasa grasime, nu lasa apa, nu se crapa si carnea nu iese din mat la gatit.
S-au prajit foarte frumos si miroseau minunat de bine!


Noi i-am servit cu hrean ras si cu mustar.


Deliciosi!!!
Cred ca ati observat cat de simplu sunt de facut. In afara de gasirea unui carnatar, altceva nu constituie un impediment in fabricarea carnatilor acasa.
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana