vineri, 31 ianuarie 2014

Prajitura cu dulma si crema de branza


Cred ca deja va intrebati cand o sa vin cu un desert. N-o sa va dezamagesc, prin urmare ultima reteta din luna ianuarie 2014, este o reteta dulce.
De cand am vazut prajitura asta la Georgiana, am stiut ca trebuie incercata!
A iesit atat de buna, incat in doua saptamani am facut-o de 4 ori  
Este conforma cu dieta Dukan - zile PL.
Dulma = dovleac placintar

Ingrediente:
***Blat:
- 7 oua
- 5 linguri indulcitor pudra
- 5 linguri tarate fine de ovaz (recomand Pirifan)
- 2 linguri amidon
- 7 linguri lapte
- 1 praf sare
***Crema dulma:
- 800g pulpa de dulma razuita
- 1 lingura rasa scortisoara pudra
- 3 linguri indulcitor pudra
***Crema de branza:
- 500g branza de vaci 0,2% grasime (eu am folosit crema de branza 0,2% grasime)
- 2 oua
- 4 linguri indulcitor praf
- esenta de rom
- 1 plic budinca de ciocolata (sau orice alta budinca va place)

Am aprins focul la cuptor si l-am lasat sa se incalzeasca.
Pentru blat am separat in doua castroane albusurile de galbenusuri.
Galbenusurile le-am mixat cu indulcitorul 2 minute la viteza maxima, apoi am adaugat amidonul, taratele fine de ovaz si laptele si am mixat bine inca 2 minute la viteza medie.
Albusurile le-am batut spuma tare cu un braf de sare.
Peste spuma de albusuri am turnat compozitia cu galbenusuri si le-am amestecat usor, de jos in sus.


Jumatate din aceasta compozitie am turnat-o intr-o tava rotunda de silicon cu diametrul de 27 cm. Am bagat tava la cuptor, la foc mediu, pe raftul din mijloc, pentru 20 minute.


Intre timp am calit dulmaua intr-o tigaie antiaderenta, impreuna cu indulcitorul si scortisoara, pana s-a inmuiat. Am preparat si crema de branza: intr-un castron am amestecat bine crema de branza, ouale, indulcitorul, esenta si praful de budinca.


Am scos tava din cuptor.


Deasupra blatului am nivelat jumatate din crema de branza.


Peste crema de branza am nivelat dulmaua calita.


Am acoperit stratul de dulma cu restul de crema de branza.


Peste crema de branza am turnat restul de compozitie pentru blat.
Am bagat tava la cuptor, la foc mediu spre mic, pe raftul din mijloc.


Cand prinde culoare aurie la suprafata, prajitura este gata. La mine a durat vreo 45 minute.


Am lasat prajitura sa se racoreasca o jumatate de ora, apoi am feliat-o. Daca coaceti prajitura in tava de silicon, atentie la taiere, sa nu taiati tava! Eu am pus pe fundul tavii hartie de copt si am taiat prajitura cu un cutit rotund la varf.



Se feliaza foarte frumos si miroase senzational! De gust ce sa zic? Este DELICIOASA!!!


Poate constitui un mic-dejun minunat alaturi de o cana cu lapte sau ceai, poate fi luata si la pachetel, ii puteti face o glazura si o transformati in tort.
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana