luni, 20 ianuarie 2014

Musaca cu dulma si carne


Pentru Provocarea Secreta din luna ianuarie 2014 repartizarile au fost facute de Simona - Simona's World, iar mie mi-a fost repartizat blogul Kadiei - In jurul Kadiei. M-am oprit la reteta de musaca cu carne tocata.
Desi poate suna ciudat la o prima citire, daca va ganditi mai bine o sa realizati ca nu este o combinatie chiar atat de ciudata, mai ales ca exista placinte cu carne si placinte cu dulma. Am fost intrigata de alaturarea asta de ingrediente, prin urmare a fost musai sa incerc. Bine am mai facut!!! Musacaua a iesit foarte foarte buna si toata lumea a laudat mancarea asta! Voi repeta cu siguranta experienta!

Ingrediente:
- dulma (dovleac placintar) razuita - aproximativ 1 kg
- 1 kg carne tocata (pentru dieta recomand pulpele de pui tocate)
- 1 ardei gras rosu
- 1 ceapa mare
- 1 lingura rasa de mix de ierburi Italia (oregano, busuioc, magheran cimbru)
- 3 oua
- 250g crema de branza sau iaurt cremos
- sare si piper macinat


Intr-un castron am amestecat carnea tocata cu ardeiul rosu tocat marunt, ceapa tocata marunt si condimentele (mixul de ierburi, sare si piper macinat).
Intr-o tava cu peretii inalti, captusita cu hartie de copt, am asezat in strat uniform jumatate din dulmaua razuita.


Peste dulma am intins in strat uniform compozitia de carne si deasupra am nivelat restul de dulma razuita.


Am bagat tava in cuptor, la foc mediu, pe raftul din mijloc pentru o ora. Dupa putin timp un miros imbietor si provocator de pofte a invadat bucataria! Doamne, cat de frumos mirosea!
Intr-un castronel am amestecat ouale cu crema de branza.
Dupa ce a trecut ora necesara coacerii, am scos tava din cuptor si am intins pe toata suprafata musacalei compozitia de ou cu crema de branza.



Am bagat iar tava in cuptor, la foc mediu, pe raftul de sus al cuptorului. Am lasat musacaua in cuptor pana cand a prins deasupra o culoare frumoasa, aurie (aproximativ 40 minute).


Am scos tava din cuptor si am lasat musacaua sa se racoreasca o jumatate de ora.
S-a taiat foarte frumos si in sectiune arata foarte bine, dupa cum se poate observa in pozele de mai jos.



Cuvantul delicioasa parca este prea sarac sa exprime cu exactitate cat de buna a fost, prin urmare trebuie incercata daca vreti sa vedeti cum a fost :D



Sa ne fie de bine!

P.S. Reteta poate fi usor transformata intr-o reteta conforma cu dieta Dukan - zile PL, inlocuind carnea tocata de porc cu carne tocata din pulpe de pui sau amestec de pui cu vita. Eu trebuia sa folosesc o punga de carne tocata de porc, prin urmare reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - faza consolidare - masa de sarbatoare.

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana