vineri, 6 decembrie 2013

Tort cu aroma de ness si lamaie


Tortul asta nu a fost facut pentru o ocazie anume, ci doar pentru a incerca un blat dietetic. Pentru ca a iesit foarte bun, expun reteta pe blog pentru aducere aminte.
Blatul iese inalt si pufos. Merge foarte bine insiropat si se preteaza la orice crema. In plus, nici nu se observa ca este dietetic.
Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PP, incepand cu croaziera. Din punct de vedere al toleratelor si al taratelor, tortul poate fi mancat de o singura persoana in doua zile. Va asigur insa ca tortul este mai mult decat suficient pentru 3 persoane in doua zile.

Ingrediente:
***Blat:
- 5 oua mai mici sau 4 oua mari
- 4 linguri tarate de ovaz fine (recomand Pirifan)
- 2 linguri lapte praf degresat
- 1 lingura cacao degresata
- 1 lingura ness
- 1 lingurita praf de copt
- 3 linguri indulcitor pudra (eu am folost Clio)
***Crema:
- 1 plic budinca cu aroma de lamaie
- 400 ml lapte 1.5 % grasime
- 3 linguri indulcitor pudra
***Glazura:
- 250g crema de branza
- 2 linguri indulcitor
- 1 lingurita esenta cafea
***Pentru insiropat:
- lapte 1.5 % grasime


Pentru blat am batut albusurile spuma tare, iar galbenusurile le-am mixat cu indulcitorul. Tarate, laptele praf, cacao, cafea solubila, praf de copt - toate au fost amestecate in alt castronel.
In albusurile spuma am incorporat usor, cu miscari de jos in sus, sa nu se lase spuma, mai intai galbenusurile frecate cu indulcitor si apoi amestecul uscat.



Compozitia rezultata am turnat-o intr-o tava de silicon. Diametrul aproximativ, 26 cm.


Am bagat tava in cuptor, la foc mediu spre mic, pe raftul de sus, pentru 50 minute. Se poate verifica cu o scobitoare daca este copt.
Dupa ce a fost gata, l-am scos din cuptor si l-am lasat sa se raceasca 1 ora.


Dupa ce blatul s-a racit bine, am preparat budinca de lamaie dupa indicatiile de pe plic.


Am taiat blatul in doua si tava in care am copt blatul am captusit-o cu folie de plastic.


Peste folie am asezat in tava o foaie de blat si am insiropat-o prin pensulare cu lapte degresat.


Am turnat deasupra budinca fierbinte.


Peste budinca am pus ce-a de-a doua foaie de blat si am insiropat-o si pe aceasta cu lapte.
Am acoperit tava cu folie si am dat tortul la rece pentru 2 ore.


Dupa cele doua ore de ragaz la rece, am rasturnat tortul pe un platou.
Am mixat bine in robot crema de branza cu indulcitorul si esenta, iar acest amestec l-am intins uniform peste tort.





Se poate servi imediat sau se poate pastra la frigider pana la servire.
Se feliaza foarte frumos!



Este foarte bun si satios! Cred ca ar merge de minune cu o crema de nuci sau caramel ♥


Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana