marți, 21 mai 2013

Pui Macao


Este momentul pentru Provocarea secreta! Repartizarile luna aceasta au fost facute de Nicol - All day cooking si mi-a fost repartizat blogul Micuta bucatarie a Ramonei.
Desi blogul repartizat este un blog nou, deschis in 2012, am descoperit postate multe retete frumoase. Mi-a fost greu sa aleg o reteta cu care sa particip la provocare, nu pentru ca nu am avut din ce alege ci pentru ca am avut prea multe optiuni. Pana la urma m-am oprit asupra retetei Pui Macao pentru ca este o reteta gatita in stil asiatic si pentru ca este conforma cu dieta pe care o urmez. Am facut foarte mici modificari fata de reteta initiala, dar nu foarte importante: in loc de zahar am folosit indulcitor, in loc de piept de pui am folosit pulpe superioare dezosate de pui, am adaugat si 5 cm dintr-o radacina de ghimbir si nu am folosit praz pentru ca nu am gasit.
Multumim Ramona! A fost delicios!
Reteta de fata este pentru 4 portii si este conforma cu dieta Dukan - zile PL.


- 1 kg pulpe superioare de pui, dezosate si fara piele
- 5 catei usturoi
- 1 ardei gras rosu
- 1 morcov mare
- 1 telina mica
- 3 tulpini de telina Apio
- 5 cm radacina ghimbir
- 1 ceapa mica
- 2 linguri sos de soia (aliment tolerat)
- 2 linguri zeama de lamaie proaspat stoarsa
- 1 lingura indulcitor Sly
- 2 linguri otet
- sare si piper macinat
- 2 linguri ulei de masline (aliment tolerat)
- seminte de susan pentru decor - optional (atentie! nu sunt conforme cu dieta Dukan!)

Pulpele de pui le-am taiat fasii subtiri de un deget. Le-am stropit cu cele doua linguri de zeama de lamaie si am condimentat cu sare si piper macinat. Am amestecat bine, apoi am bagat castronul la frigider pana cand am taiat legumele.



Mancarea asta se face la foc iute si este gata in cateva minute, deci este OBLIGATORIU ca toate ingredientele sa fie pregatite si la indemana!
Morcovul, radacina de telina, tulpinile de telina Apio si ardeiul gras rosu le-am taiat bastonase subtiri, ceapa am taiat-o solzisori, usturoiul l-am tocat marunt, iar ghimbirul l-am razuit pe razatoarea cu ochiuri mici.



Am pus wok-ul pe foc mare si l-am lasat sa se incinga. Am turnat uleiul si am calit in el cateva secunde (!) usturoiul tocat marunt si ghimbirul ras fin. Imediat am adaugat carnea de pui.


Amestecand mereu, am lasat carnea sa se caleasca 3-4 minute, pana si-a schimbat culoarea.


Am adaugat peste ea bastonasele de morcov si de telina, precum si ceapa.


Este nevoie doar de 4-5 minute pentru ca legumele sa se inmoaie un pic.


Am adaugat telina Apio si ardeiul gras rosu si le-am dat si lor 2 minute sa se imprieteneasca cu celelalte ingrediente.


La sfarsit am adaugat indulcitorul, sosul de soia si otetul. Am amestecat bine, am mai lasat 2 minute si am oprit focul. Mancarea este gata! Ati observat ce repede s-a intamplat totul? Legumele sunt fierte dar sunt ferme, carnea este patrunsa cat trebuie si totul miroase fenomenal de bine! De gust ce sa mai zic!


Pentru meseni am presarat mancarea cu seminte de susan.



Eu am mancat fara seminte de susan, ca sa nu ma abat de la dieta :)


Foarte buna mancarea asta! Neaparat sa incercati!
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana