joi, 22 noiembrie 2012

Iepure cu ciuperci, sub capac de paine cu cartofi


Provocarea secreta de luna aceasta mi-a facut cunostinta cu blogul Albinutei. Albinuta e tare harnicuta si a adunat pe blogul ei o colectie frumoasa si mare de retete delicioase.
 Intamplarea face ca am primit de la nasul de botez al fetitei mele un iepure de casa, gata curatat si taiat. Nu-mi venea in minte la acel moment nici o reteta cu carne de iepure si am dat o cautare, intr-o doara, pe blogul Albinutei. Bine am facut! Am dat peste reteta incercata de ea, Tocanita de iepure cu galuste fabuloase. A fost dragoste la prima vedere! Nu pot spune ca am respectat intocmai reteta prezentata de ea, pentru ca am adaptat-o la ingredientele pe care le aveam eu cumparate.
Mancarea a iesit deicioasa si ne-a placut mult!
Ingrediente:
***Chifle:
- 600g faina
- 25g drojdie proaspata
- 1 lingurita zahar
- 1 lingurita sare
- 3 linguri piure de cartofi
- 200ml apa calda
- 2 linguri margarina
- 1 lingura mix ierburi italiene
*** Tocana:
- 1 iepure de casa
- 10 felii kaiser
- 500g ciuperci
- 50 ml ulei
- 2 cepe mari
- 4 linguri faina
- 1 lingura rozmarin
- sare si piper macinat

Prima data m-am ocupat de chifllele cu cartofi.
Intr-un bol am turnat toata faina. In mijlocul ei am facut o gropita si am faramitat in ea drojdia. Deasupra drojdiei am pus zaharul si 50ml apa calda. Am amestecat usor, pana s-a dizolvat drojdia si am lasat-o 10 minute sa creasca.
Dupa ce maiaua a crescut, am inceput sa amestec usor cu o furculita, incorporand toate ingredientele; piureul de cartofi, apa calda, sarea, margarina si mixul de ierburi. Cand a inceput coca sa se formeze, am inceput sa framant cu mana, pana am obtinut o coca nelipicioasa.



Coca am lasat-o la crescut intr-un loc caldut, fara curenti de aer (in cuptorul cu microunde) si m-am apucat de tocanita.
Ceapa am taiat-o marunt, ciupercile le-am feliat, iar feliile de kaiser le-am taiat in bucati potrivite.


Am infierbantat uleiul intr-o cratita incapatoare si am prajit in el bucatile de iepure, pe rand, tavalite in prealabil prin 2 linguri faina.




Dupa ce am prajit toate bucatile de iepure, in uleiul ramas am prajit usor kaiserul . Cand a prins o culoare frumoasa, am adaugat ceapa si am lasat-o si pe ea sa se caleasca.




Am adaugat ciupercile si le-am lasat si pe ele sa se inmoaie un pic si sa se imprieteneasca cu ceapa si kaiserul. Un pic de sare si un pic de piper macinat adaugate peste ele, iar dupa 2-3 minute am turnat si doua cani de apa. Mi-am adus aminte si de rozmarin si l-am pus si pe el. Am pus in oala si bucatile de iepure, precum si celelalte doua linguri de faina si am lasat tocanita sa fiarba la foc mic timp de 20 minute.




Intre timp, pe o planseta infainata, am format bile de coca, de marimea unui ou mare.


Am aprins focul la cuptor si i-am dat ragaz sa se infierbante bine.
Bilele de coca le-am asezat deasupra tocanitei si am bagat cratita la cuptor, la foc moderat, timp de o ora.



Cand bilele de coca prind o culoare frumoasa, aramie, mancarea este gata.


Am servit-o imediat, alaturi de muraturi asortate.


Chiflele se coc foarte frumos! Sunt moi si pufoase si nu raman crude. Iata si dovada:


A fost foarte buna mancarea asta! Sigur o voi mai prepara daca mai intru in posesia unui iepuroi :)
Din coca ramasa de la chifle, am facut gogosi. Le-am prajit in ulei si le-am presarat cu sare. Au iesit delicioase! Aromate, moi si pufoase :) Le voi repeta sigur, pentru ca au fost devorate cu placere de sotul meu si de junioara.



Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana