marți, 11 septembrie 2012

Tort "Ecler"


Tortul acesta l-am facut pentru mama mea, care in 27 august si-a sarbatorit ziua de nastere. Stiam ca ii plac mult eclerele si am zis ca acest tort ii va face mare placere. Am avut dreptate! Mama s-a bucurat mult cand a vazut surpriza :)
La multi ani mama! Sa fii fericita si iubita, inteleasa si ajutata, sanatoasa si vesela!

Ingrediente:
***Blat:
- 250ml apa
- 100g de unt (eu am folosit unt cu 82% grasime)
- 150g faina
- 4 oua
***Crema:
- o cutie crema pentru cremsnit de la Dr. Oetker
- 750ml lapte rece
- 250ml frisca lichida
***Glazura:
- 200g ciocolata amaruie
- 100ml frisca lichida

Pentru blat am folosit reteta de la  Choux a la creme - Mini eclere si va invit sa vedeti acolo ce am folosit si cum trebuie procedat pentru a face coca.

 

Din coca rezultata am pus gramajoare mici intr-o tava de tort captusita pe fund cu hartie de copt.


Tava am bagat-o in cuptor, pe raftul cel mai de sus, pentru 15 minute la foc mare si apoi la foc moderat pana cand blatul se bronzeaza frumos.


L-am scos pe un gratar si l-am lasat sa se raceasca bine.


Intr-un bol am turnat laptele rece de la frigider şi am adaugat mixul pentru cremă cremsnit. Am preparat crema conform indicatiilor de pe cutie. La sfarsit am adaugat in crema frisca batuta spuma.


Blatul l-am taiat cu grija in jumatate.
Tava de tort in care am copt blatul am captusit-o cu folie. Am pus jumatatea de jos a blatului in tava, am turnat crema si apoi am pus deasupra ei jumatatea de sus a blatului.




Pentru glazura am topit ciocolata in frisca lichida. Am turnat totul peste tort.




Tava am bagat-o la frigider pentru vreo 4 ore.
Tortul l-am scos cu grija pe un platou si am indepartat folia.




Poza frumoasa cu sectiunea nu am pentru ca tortul s-a "evaporat" imediat ce a fost taiat. Mai sa raman fara portie!
Asta e ce mi-a ramas mie:


Foarte, foarte bun! Toata lumea l-a laudat, chiar si mofturosii :) Pentru cine nu stie, am doi "mofturosi" care nu prea mananca dulciuri. Ei bine, dulcele asta l-au mancat :)

Concluzii:
- ideea este faina si merita refacuta!
- crema a fost un pic prea moale; data viitoare adaug mai putina frisca batuta. Poate fac crema eu singura, fara cutia de crema de-a gata.
- blatul trebuia facut din mai multa coca; au ramas goluri intre gogosele si m-am chinuit sa tai blatul in jumatate. Data viitoare fac o portie si jumatate de coca. Sau folosesc o tava mai mica de tort :) Tava folosita de data asta are 26 cm diametrul.
Sursa de inspiratie: Tort Ecler

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana