joi, 30 august 2012

Faguri cu crema de ciocolata


Cand am cumparat formele pentru nuci umplute am cumparat si forme pentru faguri (eu cu numele de galete le-am cunoscut cand eram mica). Retete am tot incercat dar niciodata nu am apucat sa fac si poze. Reteta asta am pozat-o de ziceai ca e cine stie ce vedeta. Nu au iesit asa cum imi amiteam eu. Nici nu aveau cum pentru ca reteta aia de o caut eu are amoniac si untura in ea. Totusi, aceasta reteta merita trecuta in randul retetelor care merita refacute pentru ca fagurii au iesit foarte buni.
Reteta este preluata de pe blogul Din bucataria mea.

Ingrediente:
- 75 g unt
- 2 oua
- 2 linguri zahar
- 100g faina (eu am mai adaugat inca 30 de grame pentru ca compozitia era prea moale si fagurii se lipeau tare de forma)
- 1 lingura praf de copt
- 100 ml frisca lichida
- 1 fiola esenta de vanilie
- un praf de sare
- ulei pentru uns forma
Intr-un bol am pus la gramada untul, ouale si zaharul. Cu ajutorul unui mixer le-am transformat intr-o compozitie cremoasa si omogena.



Faina am amestecat-o intr-un castron cu praful de copt si sarea apoi am adaugat-o la compozitia cu oua.


Dupa ce faina s-a incorporat am adaugat frisca lichida si esenta de vanilie. Am continuat mixarea inca doua minute.



Am uns forma cu ulei si apoi am incins-o un pic pe ochiul de la aragaz. Focul l-am pastrat in permanenta mic.



In forma fierbinte am pus cu ajutorul unei lingurite mici gramajoare de coca. Forma o puneam pe aragaz, la foc mic, un minut pe o parte si inca un minut pe cealalta parte. In prima faza trebuie verificat mai repede, pentru a ajusta daca este nevoie timpul de coacere, dar dupa primele doua reprize deja veti sti cat sa lasati fagurii la copt.
Nu uitati ca din cand in cand sa ungeti forma in interior cu ulei. Tineti cont ca forma este fierbinte si nu utilizati pentru ungere pensule de plastic sau par pentru ca se topesc. Eu am uns cu ajutorul unui spary cu ulei alimentar. In forma nu trebuie sa pluteasca uleiul, deci trebuie unsa in asa fel incat sa nu punem prea mult ulei. Fagurii trebuie sa fie aurii, nu negrii!


Eu de exemplu am observat dupa primele doua reprize ca fagurii mei se dezintegrau cand desfaceam forma, prin urmare am mai adaugat un pic de faina (aproximativ 30g) pentru a ingrosa un pic coca. Coca trebuie sa fie pufoasa, ca o spuma-crema, deci nu exagerati cu faina daca trebuie sa adaugati si voi faina asa cum am facut eu.


Fagurii apoi au iesit foarte frumosi si nu am mai avut probleme cu ei.


Nu am facut nici un fel de crema speciala pentru a lipi fagurii doi cate doi. Am cumparat un borcan de crema de ciocolata cu alune si gata.





Fagurii astia isi pastreaza foarte frumos forma, sunt fragezi si deliciosi. Daca vreti o reteta pentru faguri moi si pufosi atunci nu asta e reteta pe care o cautati. Si eu caut reteta aia, deci daca stiti vreuna va rog sa mi-o spuneti si mie.
Inca cateva poze si va las in pace:




V-am zis ca am facut multe poze! :D
S-aveti pofta!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana