miercuri, 18 iulie 2012

Clatite cu dovlecel


Vinerea trecuta am primit un telefon de la un curier care ma cauta sa-mi inmaneze un colet. Nu stiam sa fi comandat ceva si am fost foarte uimita ca primeam un colet. Cand a ajuns curierul, inca o surpriza: nu trebuia sa platesc nimic pentru colet. Cu mare nerabdare am desfacut coletul si am dat peste minunatia asta:



O tigaie de clatite!!!! O tigaie de clatite cu suprafata antiaderenta, marca Fissler!!! 
Cand m-am inscris la acest "test -drive", nici prin cap nu mi-a trecut ca voi fi aleasa pentru proba. Dar uite ca am avut noroc si acum sunt mandra posesoare de tigaie minunata.
Bineteles ca am vrut sa-i fac proba imediat insa din cauza unor treburi importante a trebuit sa aman testul pana duminica.
Aveam in plan de ceva vreme niste clatite cu drojdie ce le-am ochit la Lia (Povesti culinare) si am zis ca asta este ocazia perfecta pentru a le incerca. M-am gandit sa pun in compozitie si un dovlecel care plangea dupa atentie in frigider si sa le transform astfel intr-un aperitiv/gustare.

Ingrediente:
- 500 g faina
- 2 oua
- 300 ml lapte (pregatiti 500ml ca sa fie)
- 1 lingurita drojdie uscata
- 2 lingurite de zahar
- 2 lingurite de sare
- 1 dovlecel potrivit ca marime
- 1 lingura marar


Intr-un castron am amestecat bine faina, ouale, zaharul, sarea, drojdia uscata si laptele caldut. Lia zicea ca 300ml ar fi de ajuns insa eu am pus 500ml pentru a ajunge la consistenta dorita. Coca trebuie sa fie ca o smantana groasa, semi-lichida.


Am adaugat dovlecelul ras si mararul si am amestecat bine.



Am lasat coca sa se odihneasca cam un sfert de ceas, apoi am trecut la prajit.
Am infierbantat tigaia si am pastrat focul potrivit.
Cu o lingura luam din coca si turnam in tigaia incinsa. Nu trebuie intinsa foarte subtire. Eu am ales sa le fac de marimea palmei.


Cand incepe sa faca bule la suprafata, atunci le-am intors si pe partea cealalta si le-am mai lasat la prajit inca 2 minute.





Dupa ce le-am scos pe tavita le-am garnisit cu cascaval ras. Acesta s-a topit frumos deasupra, dandu-le clatitelor un plus de savoare.



Sunt foarte bune atat calde cat si reci. Sunt pufoase si foarte gustoase.



Sotul meu zice ca au gust de pizza si ca sunt foarte bune :)
Din cantitatile date mie mi-au iesit 21 bucati cat palma de mari.
Deja ma gandesc si la alte combinatii, deci stati pe aproape :)
Sunt perfecte la micul dejun sau la cina alaturi de o cana cu iaurt, la pachetel alaturi de o rosie sau un castravete, ca aperitiv sau ca o gustarica intre mese.
Tigaia s-a comportat exemplar. Nu s-a lipit nimic de ea si s-a curatat foarte usor la sfarsit. Face inutila folosirea uleiului si este perfecta nu numai pentru clatite, deoarece are marginile destul de inalte. O ador si o recomand tuturor celor care isi doresc o tigaie buna.

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana