miercuri, 14 martie 2012

Tort cu crema de caise


Acest tort racoritor si bun l-am facut pentru parintii mei, in iulie 2011, cand au aniversat 33 de ani de la casatorie. De ce am ales sa postez reteta abia acum? Pentru simplul motiv ca numai acum am dat peste aceste poze si peste reteta ratacita. Si cum niciodata nu e prea tarziu, ma prezint la raport cu acest tort ce a placut tuturor invitatilor la aniversare.

Ingrediente:
*** Blat:
- 2 oua
- 1 cana zahar
- 1/2 cana lapte
- 1/2 cana ulei
- 2 cani faina
- 1 plic praf de copt
*** Crema:
- 6 caise coapte bine
- 4 linguri faina
- 300ml lapte
- 5 linguri zahar


Blatul l-am facut exact ca in reteta de Chec simplu cu cirese si va invit sa vedeti acolo etapele prepararii lui. Singura diferenta este ca am copt blatul intr-o tava de tort cu peretii detasabili.
Crema este foarte simplu de preparat. Am pus in vasul blenderului caisele (fara samburi, bineinteles) si le-am transformat in piure.




Faina am desfacut-o in 5 linguri de lapte. Restul de lapte l-am pus la fiert impreuna cu zaharul. Cand a inceput sa fiarba, am turnat faina desfacuta si, amestecand mereu, am lasat pe foc pana cand compozitia s-a ingrosat ca o budinca consistenta. Dupa ce am oprit focul, am turnat in budinca si piureul de caise, apoi am amestecat-o bine si am lasat-o sa se raceasca.
Blatul rece l-am taiat in trei foi, pe care le-am umplut cu crema. Fiind foarte fraged, blatul nu mai necesita umezirea cu sirop.
Tot cu crema de caise am uns si pe deasupra.
Pentru ornat, am pus nuca de cocos pe laturile tortului, iar deasupra am scris initialele prenumelor parintilor mei cu bobmbonele argintii de zahar.















Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana