luni, 13 iunie 2011

Socata acidulata


Cum sa treaca primavara fara sa fac socata? Asa ceva este inadmisibil!
Nu ma pot lauda ca am cunoscut bautura asta racoritoare in copilarie, pentru ca as minti. Am aflat ca se face suc din floare de soc numai cand am devenit ardeleanca (adica de vreo 9 ani) si de atunci nu trece primavara fara sa prepar macar o galeata de 10l din aceasta licoare parfumata si acidulata. 
Circula foarte multe retete de socata, insa eu am ramas fidela uneia singura : prima reteta incercata. Mi-am propus de foarte multe ori sa incerc si altceva, insa mereu reveneam la prima dragoste.

Ingrediente pentru 10l de socata:
- 10-12 flori de soc
- 10l apa
- 2kg zahar
- 2 lamai mari
- un cubulet de drojdie proaspata (25g)
- 4 linguri otet de mere
- un pliculet sare de lamaie
Florile de soc se folosesc imediat dupa recoltare pentru ca se vestejesc foarte repede.
Eu fac socata intr-o galeata de plastic de 10l si nu o tin la soare, ba chiar o bag sub chiuveta.
In galeata pun florile de soc si lamaile taiate in bucati potrivite.


Pun apa la fiert si cand incepe sa clocoteasca, adaug zaharul. Las sa dea cateva clocote apoi opresc focul.


Torn apa clocotita peste florile din galeata.


 Adaug drojdia dizolvata in putina apa calda, sarea de lamaie si otetul si amestec bine.
Galeata am acoperit-o cu un capac mare si am bagat-o sub chiuveta. Acolo trebuie sa stea 6 zile. Din timp in timp, sucul trebuie amestecat bine cu un linguroi de lemn.
Dupa cele 6 zile de asteptare, socata poate fi trasa in sticle si data la rece. Se pastreaza foarte bine la frigider.
Socata asta este acidulata bine si inlocuieste cu succes orice suc din comert. In familia mea este foarte apreciata si de aceea o recomand tuturor.
S-aveti pofta!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana