luni, 9 martie 2015

Tort cu crema de dovleac - dukan style


Inca mai este dovleac pe tarabe, deci trebuie profitat de ocazie!
Ideea acestui tort a venit de la o poza de pe Pinteres. Admiram ce bine arata crema de culoare portocaliu intens pe blatul negru si de aici a mai fost doar un pas pana la creearea acestei retete. Rezultatul a fost surprinzator de bun, chiar daca pana in acest moment niciodata nu m-as fi gandit sa alatur o crema de dulma unui blat de cacao.

Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PL, incepand cu faza de croaziera.

Ingrediente:
***Blat:
- 3 oua
- 2 linguri tarate ovaz (Pirifan)
- 1 lingura cacao
- 1 lingurita rasa faina de konjac
- 2 linguri eritritol cu stevia
- 1 lingurita praf de copt
***Crema:
- 1 kg pulpa de dovleac
- 2 linguri eritritol cu stevia
- 1 lingurita rasa faina de konjac
- 1 lingurita scortisoara pudra
***Pentru insiropat:
- 100 ml cola zero
***Decor:
- scortisoara pudra amestecata cu indulcitor pudra

Dovleacul l-am taiat in jumatate si l-am copt la foc mediu in cuptor.



Dovleacul copt si fierbinte l-am curatat de coaja, l-am taiat cuburi si l-am transformat in piure cu ajutorul pasatorului electric.


In piureul fierbinte de dovleac am amestecat eritritolul, scortisoara si faina de konjac. Dupa ce am amestecat bine, am lasat crema in pace sa se raceasca.
Pentru blat am batut albusurile spuma tare cu un praf de sare. Continuand mixarea la viteza maxima, am incorporat in spuma eritritolul si galbenusurile.
Intr-un castronel am amestecat ingredientele uscate: taratele de ovaz, faina de konjac, praful de copt si cacao.


Cu ajutorul unui tel si cu miscari usoare, de jos in sus, am incorporat in spuma dulce de oua amestecul de ingrediente uscate.


Compozitia rezultata am turnat-o intr-o tava metalica de tort (22 cm diametru), captusita pe fund cu hartie de copt.


Am copt blatul 35 minute la foc mediu, pe raftul din mijloc al cuptorului.


Am lasat blatul sa se raceasca o ora apoi l-am scos din tava si am inlaturat hartia de copt. Tava in care am copt blatul am captusit-o cu folie de plastic. Am asezat blatul inapoi in tava si l-am insiropat bine cu cola zero.


Deasupra blatului am nivelat frumos crema dulce de dovleac.



Am lasat tava la rece peste noapte. A doua zi am scos tortul cu grija pe un platou si am indepartat folia de plastic. Am ornat tortul cu putina scortisoara pudra amestecata cu putin indulcitor pudra.


Se taie foarte frumos si fara greutate, iar feliile arata foarte elegant ♥♥♥



Am avut dreptate ca arata bine crema portocalie pe blatul negru? ♥♥♥


A mers de minune la cafea si toata lumea l-a laudat ♥♥♥


Sa ne fie de bine!

P.S. Eritritol cu stevia (un indulcitor pe care eu il iubesc!) si faina de konjac gasiti de cumparat pe site-ul adiograsime.ro

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana