miercuri, 11 martie 2015

Prajitura cu foi si crema de ciocolata cu rom - dukan style


Da, inca mai am postari in asteptare de pe vremea sarbatorilor de iarna. Daca luam totusi in considerare ca saptamana trecuta a nins, atunci decorul acestei prajituri nu va parea deloc deplasat. Eventual ne putem preface ca nu sunt fulgi de nea ci flori stilizate.
Nu decorul este important la reteta asta ci reteta in sine, care este una versatila, simpla si cu rezultat foarte gustos. Blatul poate fi folosit si la rulade, atat dulci cat si sarate. Crema poate fi doar o budinca sau o puteti aroma cu orice esenta va place mai mult. Imaginatie sa fie, ca in rest toate sunt simple!


Ingrediente;
***Foi (3 bucati):
- 9 oua
- 6 linguri tarate fine de ovaz (Pirifan)
- 3 linguri tarate psyllium
- 3 linguri faina arorut
- 3 linguri eritritol cu stevia
- 3 lingurite rase praf de copt
- 3 linguri apa minerala
- 3 lingurita esenta de cocos
***Crema:
- 275g branza de vaci granulata (Pilos 0.5% grasime)
- 2 linguri eritritol cu stevia
- 1 lingurita esenta de rom
- 1 lingura cacao
***Pentru insiropat:
- 300 ml lapte rece (1.5% grasime)
***Glazura:
- 250g crema de branza (Ehrmann 0.2% grasime)
- 1 lingura eritritol cu stevia
- 1 lingura esenta de cocos

Pentru fiecare foaie am batut spuma tare 3 albusuri cu un praf de sare.
Intr-un alt castron am mixat 3 galbenusuri cu 2 linguri tarate ovaz, 1 lingura tarate psyllium, 1 lingura eritritol cu stevia, 1 lingura faina arorut, 1 lingurita praf de copt, o lingura apa minerala si 1 lingurita esenta de cocos. Acest amestec l-am incorporat, cu ajutorul unui tel si cu miscari usoare, in spuma de albusuri.


Compozitia rezultata am nivelat-o cu grija intr-o tava (20 X 30 cm) captusita cu hartie de copt.


Am copt blatul 25 minute la foc mediu, pe raftul de sus al cuptorului.
Dupa ce am scos tava din cuptor, am desprins imediat si cu grija hartia de blat.
Am repetat procedeul de inca doua ori, obtinand la final 3 foi de blat.


Pentru crema am pus branza de vaci, eritritolul, esenta de rom si cacao intr-un castron si am transformat totul in piure cu ajutorul pasatorului electric.


In tava in care am copt foile, captusita cu hartie de copt, am asezat o foaie de blat si am insiropat-o cu 100 ml lapte rece.


Deasupra ei am intins cu grija jumatate din crema.


Am asezat deasupra cremei a doua foaie, am insiropat-o si pe aceasta cu 100 ml lapte rece si deasupra ei am intins restul de crema. La final am asezat a treia foaie si am insiropat-o cu restul de lapte rece.
Intr-un castronel am pregatit glazura: am amestecat bine crema de branza cu eritritol si esenta de cocos.


Am nivelat glazura pe suprafata prajiturii.
Pentru ca ma chinuia talentul si pentru ca nu m-am invatat minte cu sabloanele pentru modele pe spuma de cafea, am "infrumusetat" prajitura cu cativa fulgi de nea din cacao neagra.



Am lasat prajitura la rece peste noapte si am feliat-o a doua zi. Se feliaza foarte frumos si arata chiar bine in sectiune:



Si-acum m-au invadat tot felul de idei: crema de lamaie, bundinca de caramel, iaurt cu ness si gelatina, crema de branza dulce cu marar, crema de branza cu somon si marar... Cate posibilitati!!!


Sa ne fie de bine!


Majoritatea ingredientelor dar si multe alte minunatii, gasiti de cumparat pe site-ul adiograsime.ro.

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana