duminică, 15 martie 2015

Placinta cu branza - dukan style


Imbratisarea virtuala din luna martie ii este dedicata Corinei. La sectiunea profil de pe blogul ei a scris: Imi place sa cred ca sunt o.... supravietuitoare. Acum ceva vreme as fi spus o invingatoare. Dar e cam greu sa invingem in lupta cu timpul, cu ceilalti si mai ales cu noi insine. Asa ca revin la ... supravietuitoare. Mi-am pastrat zambetul si optimismul de-a lungul timpului indiferent de piedici, pierderi sau greutati. Si asta e tot ce conteaza in definitiv: EU insami.
Corina este un om cu suflet mare, care ajuta ori de cate ori are ocazia, care iubeste viata la tara si copii, care scrie atat de frumos si natural incat nu ai cum sa crezi ca scrie minciuni sau scorneli. Imi este foarte draga si ii citesc cu mare placere fiecare postare aparuta pe blog (prima zi), chiar daca la comentarii sunt zgarcita si probabil nici nu stie ca si eu ii sunt fana. Prin aceasta postare ii trimit toate gadurile mele bune si o imbratisare virtuala ♥♥♥

Cand spui placinta cu branza spui vacanta la bunici. Cand spui placinta cu branza narile ti se umplu de mirosul bogat si inconfundabil al placintei, gura isi aduce amite pe loc de gustul minunat si parca o vezi aievea in fata ochilor, cum se lafaie in toata splendoarea ei galbena pe un platou mare. Cand spui placinta cu branza spui rasfat si gustos si bogat. Cand spui placinta cu branza... iti aduci aminte ca esti la dieta si ca parca nu ai vazut-o si in varianta dietetica. Pana acum!
Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PP, incepand cu faza de croaziera si nu contine tolerate.

Ingrediente:
***Blat:
- 4 oua
- 4 linguri tarate ovaz (Pirifan)
- 2 linguri tarate de grau (Sanovita)
- 2 lingurite rase faina de konjac (adiograsime.ro)
- 1 lingurita praf de copt
- 1 praf de sare
***Umplutura:
- 800g branza de vaci granulata, bine scursa de zer (Pilos 0.5% grasime)
- 3 oua
- 2 lingurite sare
***Glazura:
- 3 oua
- 250g crema de branza ( Ehrmann 0.2% grasime)
- 200 ml lapte 1.5% grasime


Pentru blat am batut spuma tare 4 albusuri cu un praf de sare. Continuand mixarea la viteza maxima, am adaugat peste albusuri cele 4 galbenusuri.
Intr-un castronel am amestecat taratele de ovaz, taratele de grau, faina de konjac si praful de copt, iar acest amestec l-am incorporat in spuma de oua cu ajutorul unui tel si cu miscari usoare.



Compozitia obtinuta am nivelat-o cu grija in tava mare de la aragaz, captusita in prealabil cu hartie de copt. Am copt blatul 5 minute la foc mare, pe raftul de sus al cuptorului.


Branza de vaci scursa bine de zer am framantat-o cu sare si am amestecat-o cu 3 oua. Acest amestec l-am intins cu grija peste blatul abia scos din cuptor.



Intr-un castron am mixat 1 minut crema de branza cu ouale si laptele si amestecul rezultat l-am turnat in tava, peste stratul de branza.



Am bagat tava la cuptor, raful de sus, la foc mediu spre mic pentru o ora. Cand deasupra prinde culoare frumoasa si glazura este inchegata, placinta este gata.


Am lasat-o sa-si traga sufletul o jumatate de ora, apoi am servit-o la masa, ca prea era pandita de pofticiosi.



Este extraordinar de buna si, daca nu stii ma bine, poti sa juri ca nu este dietetica!



Sa ne fie de bine!

P.S. Parada imbratisarilor virtuale publicate pana azi, va putea fi admirata la Loredana - Un ingeras de fata.

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana