joi, 16 octombrie 2014

Faguri umpluti cu crema malaga


Anul acesta, in luna august, sora mea cea mai mica, Nicoleta, a avut nunta. Printre altele, am fost delegata sa ma ocup de prajiturile pentru invitati. Desi prima data am fost un pic speriata, cu putina organizare si cumparaturi facute din timp, am reusit sa ma achit onorabil de aceasta sarcina importanta, astfel incat toata lumea a fost foarte multumita.
Toate prajiturile mi-au iesit super, nu am avut nici un incident neplacut, nivelul meu de stres nu a fost deloc mare si astfel mi-am demostrat ca sunt in stare sa preiau si comenzi mari de prajituri pe care sa le si onorez la timp.
Pentru ca a fost prima data cand am preluat o comanda mare si pentru ca sora mea mi-a dat mana libera la alegerea prajiturilor pe care sa le prepar, am hotarat sa nu risc prea tare si sa ma bazez pe retetele deja incercate, de ale caror rezultate eram sigura. Urmeaza in scurta vreme o postare dedicata acestui eveniment, in care veti vedea poze din timpul pregatirilor.
Am tinut mortis sa fac faguri umpluti cu crema malaga, dupa ce am citit la Maria cat de usor se prepara aceasta crema. Pentru faguri nu am ales reteta prezentata deja pe blog, Faguri cu crema de ciocolata, ci o reteta ce o aveam scrisa pe o foaie si pe care imi doream sa o incerc de multa vreme. Acesti faguri cu crema malaga au fost deosebiti de buni, mai ales pentru ca blatul fagurilor a fost exact asa cum mi-l aminteam eu din copilarie: pufos, usor si moale ♥♥♥


Ingrediente:
***Faguri:
- 8 oua
- 8 linguri zahar
- 8 linguri lapte
- 1 plic mic amoniu pentru prajituri
- 1 varf cutit sare
- o lingura esenta de vanilie
- faina - cat sa iasa un aluat ca o smantana groasa, un pic curgatoare
- putin ulei pentru uns forma
***Crema malaga:
- 100g stafide
- 2 lingurite esenta de rom
- 150 ml apa calda
- 4 galbenusuri
- 4 linguri zahar pudra
- 2 linguri amidon
- 200 ml lapte
- 200g unt cu 80% grasime - la temperatura camerei
- 1 lingurita esenta vanilie

Prima data am pus stafidele la inmuiat peste noapte (12 ore) in apa calda in care am adaugat esenta de rom. A doua zi am pus stafidele intr-o strecuratoare si le-am lasat sa se scurga bine de apa.


Pentru faguri, am mixat ouale cu zaharul, uleiul, laptele, sarea, esenta si amoniul, apoi am adaugat faina, putin cate putin, pana cand coca a ajuns la consistenta dorita.



Am infierbantat formele (eu am doua forme pentru faguri si am lucrat cu amandoua pentru a termina de copt mai repede), le-am uns cu foarte putin ulei cu ajutorul unei pensule de silicon, apoi am turnat in fiecare forma cate doua linguri de compozitie, formand astfel doua pete de coca in forma. Am inchis forma si am copt fagurii pe aragaz, la foc mediu, un minut pe fiecare parte. Fagurele format dintr-o lingura de coca iese destul de mare, deci daca vreti faguri mai mici, puneti compozitia cu ajutorul unei lingurite.
Forma trebuie unsa cu ulei cam o data la 2-3 coaceri, deci aveti grija sa aveti la indemana o farfurioara cu ulei si o pensula de silicon.



Productia la hectar:


Mie mi-au iesit din aceasta compozitie 78 de faguri mari, deci dupa umplere au rezultat 39 de faguri umpluti. Nu i-am umplut imediat cu crema, ci i-am lasat o noapte si i-am umplut a doua zi.
Pentru crema, am mixat bine galbenusurile cu zaharul, esenta de vanilie si amidonul. Laptele l-am pus la fiert. Cand laptele a inceput sa fiarba, am micsorat focul la minim si am turnat in lapte amestecul de galbenusuri.


Crema se fierbe la foc mic si se amesteca des cu un tel pentru a nu se forma cocoloase.


Dupa ce crema s-a ingrosat, am oprit focul si am lasat crema sa se raceasca bine.



Intr-un castron am mixat untul spuma, apoi am mixat un minut si crema racita. La urma am incorporat untul in crema, lingurita cu lingurita, mixand mereu.


A rezultat o crema spumoasa si delicioasa. ♥♥♥


La final am amestecat in crema si stafidele scurse bine de apa.


Cu aceasta crema am umplut fagurii pregatiti cu o seara inainte, doi cate doi. Precizez ca nu mi-a ajuns crema sa umplu toti fagurii si am umplut cativa faguri cu crema caramel ramasa de la nucile umplute.


Fagurii umpluti i-am depozitat in caserole de plastic cu capac si i-am pastrat la frigider pana in ziua evenimentului. Trebuie sa precizez ca au fost gata cu doua zile inainte de nunta.


S-au pastrat foarte bine si au fost laudati de invitati.
Iata cum arata in sectiune:



Si iata si cum au aratat platourile pregatite pentru invitati:


Pentru ca fagurii mei au fost mari si ocupau prea mult loc pe platoul cu prajituri asortate, i-am taiat in jumatate si astfel i-am asezat mai usor. Retetele celorlalte prajituri de pe platou:
Nuci umplute cu crema caramel
Prăjitura albă cu cremă de lamâie
Biscuiti simpli si deliciosi, cu cocos
Prajitura rasturnata cu nuca prajita si crema de ciocolata


Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana