duminică, 15 iunie 2014

Placinta de ficatei cu ceapa


Stateam in bucatarie, cu o punga de ficatei de pui in fata, si ma gandeam ce sa fac de mancare. Da, chiar daca sunt mandra posesoare de blog culinar, pe care am publicat pana acum peste 400 de retete, chiar daca am o colectie impresionanta de carti si reviste culinare, chiar daca sunt abonata prin Bloglovin la ma mult de 150 bloguri culinare, inca mai raman in cate o zi fara nici un pic de inspiratie cu privire la meniul zilnic. In astfel de momente, cel mai adesea ies din impas daca insir pe masa ingredientele ce le am disponibile. Ideile vin aproape imediat si astfel ziua este salvata.
Asa s-a intamplat si acum, iar ideea castigatoare in urma castingului de ingrediente este aceasta placinta simpla si delicioasa.

Reteta de fata este conforma cu dieta Montignac - faza I si dieta Dukan - zile PL.

Ingrediente:
- 1 kg ficat de pui
- 2 cepe mari
- 250g crema de branza 0,2% grasime
- 3 oua
- 100 ml lapte 1,5 % grasime
- 1 lingurita mix de ierburi Italia
- sare, piper macinat, praf de usturoi

Ficatul de pui l-am spalat bine in mai multe ape si l-am lasat la scurs intr-o strecuratoare.
Ceapa am taiat-o marunt si am asezat-o intr-o tava (17 X 30 cm) cu peretii inalti. Peste ceapa am asezat ficatul de pui.


Am presarat o lingurita rasa de sare, piper macinat si mixul de ierburi. Am bagat tava la cuptor pentru 30 minute, pe raftul din mijloc, la foc mediu.


Intr-un castronel am mixat bine crema de branza cu ouale si laptele.


Acest amestec l-am turnat in strat uniform peste ficateii abia scosi din cuptor.



Am presarat deasupra o lingurita rasa de sare si praf de usturoi, apoi am bagat tava din nou la cuptor, tot pe raftul din mijloc si la foc mediu spre mic, pentru o ora.
Cand placinta este inchegata si prinde culoare aurie deasupra, este gata.


Se taie foarte frumos cand este rece.


A fost foarte buna si satioasa!



Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana