vineri, 20 decembrie 2013

Sarmale din pulpe de pui


Vine Craciunul si Craciun fara sarmale nu concepem! Bine, dar esti la dieta! - mi-ar striga in gura mare toata lumea. Si ce daca! Fac sarmale conforme cu dieta! - le-as raspunde eu mandra si cu gura pana la urechi.
Nu stiu daca va mai amintiti, dar eu am mai postat o reteta de sarmale dietetice, sarmale din carne de vita cu varza murata, deci nu sunt la prima incercare de acest gen. De data asta insa vin cu minunatele astea, care va jur cu mana pe inima ca sunt DELICIOASE! Incercati si n-o sa va para rau!
Reteta de fata este conforma cu dieta Montignac - faza I si cu dieta Dukan - zile PL.

Ingrediente:
- 2 verze murate (aproximativ 2kg)
- 1kg pulpe de pui desosate si fara piele
- 2 dovlecei potriviti ( eu am avut zucchini - 400g)
- 1 ceapa mare
- 1 conserva cubulete de rosii in bulion - 400g
- 1 bucata muschi proaspat de porc fara grasime - 1kg
- sare, piper macinat, mix ierburi italiene, foi de dafin


Prima data am ales foile de varza si le-am taiat cat de cat la fel. Restul de varza am taiat-o marunt si am lasat-o intr-o strecuratoare sa se scurga de zeama.
Pulpele de pui le-am dat prin masina de tocat impreuna cu ceapa si zucchini cu tot cu coaja. Am asezonat amestecul cu sare, piper macinat si o lingura mix de ierburi italiene.


Am format sarmalutele, adica sarmaloaiele - in Ardeal nu se fac sarmalute mititele ca in Dobrogea.



Intr-o cratita inalta si incapatoare am pus un strat de varza murata taiata marunt si peste ea am pus muschiul de porc. L-am acoperit cu alt strat de varza murata, peste care am presarat ierburi italiene si am turnat continutul conservei de cubulete de rosii in bulion. Am asezat apoi sarmalele.


Am acoperit totul cu un strat de varza murata si am presarat iar ierburi. Am adaugat si frunzele de dafin.
Am turnat apa cat sa sa le cuprinda pe toate si am bagat oala, acoperita cu un capac, in cuptor, la foc mic, pentru 2 ore.


Mirosul ne-a zapacit pe toti si ne-a facut nerabdatori, dar asteptarea a meritat. Sarmalele au fost minunate!



Se pot servi doar cu ardei iute sau se poate adauga iaurt cremos deasupra. Si intr-un fel si-n celalat, sunt foarte bune! Unde mai pui ca rezulta practic doua feluri de mancare: sarmale si friptura de porc cu garnitura de varza calita.

Particip cu aceasta reteta la proiectul "Retete de Craciun de la bloggeri" , proiect la care mai participa si urmatoarele bloguri:

Iolanda si Georgiana Voinea - Muschi de porc la cuptor
Brindusa -  Retete de Craciun de la bloggeri
Dana Aphextwinz - Retete de Craciun
Adriana Lucia Mara - Tort dobos
Daiana si Cosmin - Biscuitii "Aur de storo"
Elena Toma - Cozonac special
Gina Bradea - Poveste de Craciun
Lili Liliana - Fursecuri Anastasia
Cerasela Badr El-Din - Fursecuri Stollen
Alexandra ButnariHomemade Ferrero Rocher
Iuliana Florentina Avram - Turta dulce
Lacrimioara Mihaela - Cozonac pufos cu crema de nuca
Laura şi Liana - Biscuiti cu scortisoara
Andreea Denisa - Sarmalute
Ioana Tone - Trufe din ciocolata
Doina Varga - Bomboane de pom
Laura - Casuta de turta dulce
Geta Cipaianu - Stollen
Dana Burlacu Visternicu - Julfa sau Pelincile Domnului
Didi - Biscuiti cu lamaie
Laura LaurentiuBiscuiti cu cocos si caramel
Simona - Fructe deghizate

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana