vineri, 22 noiembrie 2013

Tort "Indragostiti si baloane"


Acest tort minunat l-am pregatit pentru sora mea, care in luna septembrie si-a serbat ziua de nastere.
La multi ani Mihaela! Sa ai o viata frumoasa si sa fii fericita!
Am vrut ceva deosebit, prin urmare am ales sa reproduc tortul Amaretto cu crema de nectarine al Laurei Sava. S-a dovedit a fi o alegere inspirata! Tortul a fost foarte bun si aromat si a fost foarte laudat. Sarut mana Laura pentru reteta!

 Ingrediente:
***Blat:
- 150g biscuiti Amarettini
- 6 oua
- 5 linguri apa
- 150g zahar
- 180g faina
- 2 pliculete praf de copt
***Crema:
- 4 nectarine bine coapte, facute piure
- 3 nectarine bine coapte, taiate cubulete
- 100g zahar
- 450 ml frisca lichida
- sucul de la jumatate de lamaie
- 2 pliculete gelatina
***Insiropat:
- sucul de la un compot de piersici
***Ornat:
- restul de crema cu frisca si nectarine
- biscuiti Amarettini zdrobiti


Pentru blat am batut spuma tare albusurile cu jumatate din zahar si cele 5 linguri de apa. Galbenusurile le-am mixat bine cu cealalta jumatate de zahar. Biscuitii i-am zdrobit si i-am amestecat cu faina si praful de copt.


In spuma tare de albus am incorporat prima data galbenusurile frecate cu zahar, apoi amestecul uscat. Trebuie amestecat INCET, de jos in sus, ca sa nu se lase spuma si amestecul sa ramana aerat.


Intr-o tava rotunda, cu diametrul de 26 cm, captusita pe fund cu hartie de copt decupata dupa dimensiunea tavii, am turnat compozitia pentru blat si am nivelat cu grija.


Am bagat tava la cuptor, la foc mediu, pe raftul din mijloc, pentru 50 minute.
Intre timp m-am ocupat de crema.


Pentru crema am amestecat cele 3 nectarine taiate in cubulete cu zahar si suc de lamaie si le-am lasat de-o parte.
Gelatina am pus-o la inmuiat in multa apa rece pentru 10 minute, apoi am scurs-o si am topit-o la bain-marie. Se lasa la topit doar pana se lichefiaza!
Gelatina topita am amestecat-o cu piureul de nectarine intr-un alt castron, iar frisca lichida am batut-o spuma. Peste spuma de frisca am adaugat piurelul de nectarine cu gelatina si cubuletele de nectarine amestecate cu zahar. Am amestecat bine, apoi am bagat castronul cu crema la frigider.


Eu fac mereu blatul cu o seara inainte de a monta tortul, dar daca nu dispuneti de atata timp, lasati blatul macar doua ore sa se raceasca inainte de a-l taia.


Blatul l-am taiat in 4 foi cu ajutorul unui cutit zimtat, cu lama lunga si subtire.


Pe un platou am asezat prima foaie de blat, am insiropat-o prin pensulare cu sirop de la un compot de piersici si am acoperit-o cu un strat generos de crema. In acest fel am procedat si cu celelalte trei foi de blat.


Tortul l-am uns pe toate partile cu crema ramasa, iar pe margine am presarat biscuitei zdrobiti.
Ornarea o face fiecare dupa bunul plac.



Sarbatorita noastra:


Sectiune:


Tortul a fost foarte foarte bun si va recomand sa-l incercati macar o singura data. N-o sa va para rau!
In Laura Sava am mare incredere cand vine vorba de dulciuri, pentru ca tot ce am incercat dupa retetele ei mi-a iesit din prima. De aceea nu am avut deloc emotii cu acest tort, chiar daca a fost pentru prima oara cand l-am facut. Alte retete incercate de mine de pe blogul Laurei Sava: Tort "Buchet de trandafiri albi"Chec simplu cu cirese.
Pentru ca azi m-am gandit la Laura Sava datorita acestei retete, inscriu aceasta postare la provocarea "Virtual Hug".

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana