luni, 14 octombrie 2013

Tort rasturnat, cu ness


Azi se implinesc 6 luni de cand am inceput dieta Dukan. Ma laud cu un minus de 21 kilograme si cu o energie de zile mari. Trebuie sa-mi cumpar haine noi si pot purta iar verigheta. Asta a fost o mare bucurie, mai ales ca nu am mai purtat verigheta de ani buni, pentru ca nu mai intra pe deget. Sunt multumita de rezultatele astea si merg mai departe cu optimism si incredere maxima. Pot spune ca dieta m-a ajutat si sa devin un om mai bun, mai sociabil si mai vesel. Prin itermediul grupurilor Dukan de pe facebook am cunoscut fete minunate, care m-au sustinut si m-au ajutat cu sfaturi, retete si vorbe bune. Lor le dedic acest tort cu ness si le multumesc pentru tot! Fetelor, sunteti minunate!!!

A iesit cam ciufulit tortul asta si poate daca ar fi fost imbracat in frisca ar fi avut fata comerciala, dar cum nu este voie, ne multumim si asa. Este foarte bun! In mod sigur va fi repetat de foarte multe ori.
Reteta este aceeasi ca la Tortul cu crema de "zahar ars", doar cu mici modificari.

Ingrediente:
***Crema:
- 5 oua
- 350 ml lapte 0.1%
- 8 linguri indulcitor
- 1 lingurita esenta de cafea
***Blat:
- 6 linguri tarate fine de ovaz (recomand Pirifan)
- 1 si 1/2 linguri cafea solubila
- 4 oua
- 1 lingurita praf de copt
- 6 linguri indulcitor
- esenta de rom

Am pregatit doua vase care mergeau bagate una in alta, am aprins focul la cuptor si l-am lasat sa se incalzeasca.
Prima data se pregateste crema. Ea va fi coapta in cuptor, pe baie de apa.
Am amestecat cateva minute cu mixerul ouale cu indulcitorul, apoi am adaugat esenta de cafea si laptele. Compozitia rezultata am turnat-o in craticioara mai mica, cu diametrul de 24 cm. In cratita mai mare am turnat apa, cat sa ajunga la jumatatea vasului mai mic.
"Constructia" am bagat-o la cuptor, la foc moderat, pentru aproximativ 50 minute.

Cand am observat ca s-a format o pojghita deasupra cremei si era aproape inchegata, m-am apucat de blat.

Taratele le-am amestecat cu cafeaua solubila si praful de copt.
Albusurile le-am batut spuma teapana, iar galbenusurile le-am mixat cu indulcitorul si esenta.


Am incorporat usor in spuma de albusuri galbenusurile si amestecul uscat.
Peste crema coapta, abia scoasa din cuptor, am pus compozitia pentru blat.



Am dat iar "constructia" la cuptor, la foc moderat, pentru o jumatate de ora. Blatul este gata cand trece testul scobitorii.


Am lasat tortul sa se raceasca bine, apoi l-am rasturnat pe un platou.
L-am lasat la frigider pana a doua zi, cu cratita in cap.






Noi am mancat trei persoane din el. Daca il pregatiti pentru un numar diferit de persoane, fiti atenti la portia de tarate care va revine. Nu trebuie sa depasiti, in croaziera, limita de doua linguri de tarate de ovaz pe zi!
Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan  - zile PP.
Sa ne fie de bine!

Pentru ca nu am folosit zahar, ulei si nici faina de grau, inscriu aceasta reteta in parada provocarii Dulce Romanie.

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana