luni, 21 octombrie 2013

Rulada cu ness si crema de branza dulce


Rulada asta astepta cuminte pe lista "de incercat in viitorul apropiat" cam de cand am inceput eu dieta. Am incercat tot alte chestii si pe ea o tot saream pentru ca nu mi se parea o reteta corecta. Cum adica sa iasa foaie de rulada doar din oua, indulcitor, praf de copt si cafea solubila? Ei uite ca iese si inca iese foarte buna, mai ales in combinatie cu crema de branza ♥ Reteta am ochit-o la Mercuryanna si ea a numit-o Rulada cu cafea.
Reteta de fata nu contine tolerate si poate fi consumata in dieta Dukan inca din faza de Atac!

Ingrediente
***Blat:
- 3 albusuri
- 2 galbenusuri
- 3 linguri indulcitor pudra (eu am folosit Clio)
- 1 lingura cafea solubila
- 1/2 lingurita praf de copt stins cu 1 lingurita otet
***Crema:
- 250 g crema de branza degresata (se poate folosi si branza de vaci degresata)
- 1 galbenus
- 50 ml lapte degresat
- 3 linguri indulcitor pudra
- esenta de cafea


In prima faza am separat galbenusurile de albusuri. Albusurile le-am pus toate intr-un castron, 2 galbenusuri intr-un castronel si 1 galbenus intr-un pahar.
Cele doua galbenusuri le-am amestecat cu indulcitorul, praful de copt stins cu otet, si cafeaua solubila. Albusurile le-am batut spuma tare cu un praf de sare.



Peste albusurile spuma am turnat amestecul cu cafea si am amestecat usor, pana cand compozitia a devenit omogena.


Compozitia obtinuta am turnat-o intr-o tava captusita cu hartie de copt. Mie mi s-a parut ca tava de la aragaz ar fi cea mai potrivita, dar blatul a iesit subtire si a trebuit sa lucrez foarte usor cu el pentru ca riscam sa se rupa. Deci folositi o tava mai mica decat cea de la aragaz! Iar daca aveti tava de silicon, atunci este si mai bine pentru ca hartia de copt se lipeste destul de tare de blat si trebuie mare atentie si finete la dezlipit. Blatul trebuie sa aiba cam un deget grosime ca sa nu se rupa la rulat.


Tava astfel pregatita am bagat-o la cuptor, pe raftul de sus, la foc mediu spre mic pentru aproximativ 25-30 minute.


Am udat si am stors bine o carpa si am rulat in ea blatul cu tot cu hartia de copt. L-am lasat asa pana am terminat crema.



Pentru crema am amestecat galbenusul ramas cu laptele si cu o lingura de indulcitor. Am fiert amestecul asta pe foc mic pana a devenit ca o budinca subtire. Trebuie amestecat mereu si nu trebuie scapat din ochi!


Am lasat budincuta sa se raceasca, apoi am amestecat-o cu crema de branza, restul de indulcitor si esenta de cafea.



Am derulat cu grija blatul, care dupa cum observati este cam crapat la mine pentru ca l-am facut prea subtire.


Am intins pe toata suprafata lui crema de branza aromata.


Am inceput sa rulez incet, dezlipind blatul de pe hartia de copt cu ajutorul unui cutit. Treaba e migaloasa, dar nu dureaza mult. Trebuie doar putina atentie.


Am transferat cu grija rulada pe o tava, apoi am feliat-o.


Se feliaza foarte frumos si chiar daca blatul arata ciudat si crapat la inceput, in rulada nici nu se observa.




Frumoasa, delicioasa, ieftina! Multumesc Mercuryanna pentru reteta!
Daca sta la frigider 2-3 ore, blatul se insiropeaza bine de la crema de branza!
Sa ne fie de bine!

Pentru ca nu am folosit zahar, ulei si nici faina de grau, inscriu aceasta reteta in parada provocarii Dulce Romanie.

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana