luni, 23 iulie 2012

Tort "Inimioara dulce"


Acest tort l-am facut pentru matusa mea, sora cea mai mica a mamei. Este un tort ciocolatos, cu aroma de rom, in forma de inimioara. 
La multi ani Luci! Sa fii iubita, apreciata, inteleasa si respectata, asa cum meriti!  
Ingrediente (pentru o tava in forma de inimioara, nu foarte mare):
*** Blat:
- 5 oua 
- 5 linguri zahar
- 5 linguri faina
*** Crema:
- 300 g ciocolata cu lapte
- 250 ml frisca lichida
- dulceata de cirese (optional)
*** Sirop:
- 1/2 cana cu apa
- 1 lingura zahar
- 1 fiola esenta de rom
*** Decor:
- 100 ml frisca lichida
- bomboane raffaello
- bomboane ferrero rocher

Prima data am topit ciocolata in frisca lichida, pentru crema. Compozitia nu are voie sa fiarba. Se tine pe foc doar pana se topeste ciocolata.


Compozitia rezultata, dupa ce s-a racit, am bagat-o la frigider, unde trebuie sa stea minim trei ore. Este de preferabil sa stea peste noapte, deci ar fi bine daca ar fi facuta in seara dinaintea pregatirii tortului.
Pentru blat, am separat albusurile de galbenusuri. Albusurile le-am batut spuma tare cu trei linguri de zahar, iar galbenusurile le-am frecat bine cu celelalte doua linguri de zahar. In spuma de albusuri am incorporat usor, cu miscari de jos in sus, galbenusurile si faina. Compozitia rezultata am turnat-o in tava captusita doar pe fund cu hartie de copt.


Tava astfel pregatita am bagat-o la cuptor, la foc moderat, pe raftul din mijloc, pentru aproximativ 45 minute. Trebuie sa aiba o culoare aurie si sa treaca testul scobitorii.
Am lasat blatul sa se racoreasca in tava in care s-a copt, o jumatate de ora. L-am scos apoi din tava, am inlaturat hartia de copt de pe fund si l-am lasat pe un gratar sa se raceasca bine. Dupa ce s-a racit, l-am taiat in trei foi.


Am scos castronul cu frisca + ciocolata din frigider, am oprit doua linguri din compozitie pentru decorul final, iar restul am batut-o bine cu mixerul pana cand a devenit spumoasa.


Asa arata compozitia nebatuta:


Pe un platou am pus o foaie de blat, am insiropat-o prin pensulare cu sirop facut din apa, zahar si esenta de rom si am uns-o cu jumatate din crema de ciocolata. Din loc in loc am pus cate o lingurita cu dulceata de cirese.


Am continuat cu a doua foaie si am repetat procedeul.
Ultima foaie am insiropat-o prin pensulare, apoi am uns toata suprafata tortului cu crema de ciocolata nemixata.
Am decorat marginile tortului cu frisca, iar deasupra am asezat bomboanele.



Pana la servire l-am tinut la frigider.
O poza cu tortul taiat, pentru a vedea cum arata in interior:


Si o feliuta pentru cine merita:


A fost super bun si matusa mea s-a bucurat mult cand a vazut ce surpriza i-am pregatit. S-au facut multe glume pe baza "bilutelor" de pe tort si toti incercau sa descopere semnificatia lor.  Le-au numarat, le-au impartit, le-au masurat... A fost distractie mare :D Nimeni nu m-a crezut cand am zis ca l-am ornat asa numai pentru ca mi s-a parut ca arata bine si tortul nu are nici un mesaj secret :D
Pana la urma a fost mancat tot, inclusiv "bilutele" :D

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana