vineri, 9 martie 2012

Drob din maruntaie de pasare si ciuperci


Acest drob este nelipsit pe masa noastra, in special de Paste. Parca vesteste primavara cu ochiul lui galben din galbenus fiert inconjurat de un amestec delicios ce contine multa verdeata.
Ingrediente:
- 500 g ficat de pui
- 6 linguri ulei de floarea soarelui
- 500 g pipote si inimioare de pui
- 2 legaturi de ceapa verde
- 1 legatura usturoi verde
- o legatura patrunjel
- o cutie mare de ciuperci
- 3 oua mari
- 3 oua fierte tare
- o felie de paine inmuiata in lapte
- sare si piper negru macinat
- 3 linguri de mustar

Am pus la fiert intr-o craticioara cu apa putin sarata pipotele si inimioarele, apoi le-am scurs bine de apa. Ficateii spalati si scursi bine de apa, i-am calit in putin ulei, apoi i-am scos intr-o strecuratoare si i-am lasat sa se scurga de surplusul de ulei. Mi-am pregatit un bol incapator si am captusit cu hartie de copt o tava de cozonac mare, apoi am dat prin masina de tocat, alternandu-le, ficateii usor prajiti, inimioarele si pipotele fierte, ceapa verde, usturoiul verde, patrunjelul proaspat, ciupercile bine scurse de apa si felia de paine inmuiata in lapte si scursa bine.


Am adaugat ouale si am amestecat bine compozitia, cu mana. Am potrivit gustul cu sare si piper negru macinat.
Jumatate din compozitie am asezat-o in tava de cozonac, deasupra ei am asezat ouale fierte tare, apoi am asezat deasupra lor si restul de compozitie.


La sfarsit, am uns suprafata drobului cu mustar.



Am bagat tava la cuptor, unde am lasat-o aproximativ 40 minute, la foc mediu, pe raftul de mijloc al cuptorului.
Deasupra se formeaza o crusta rumena si apetisanta.


Am lasat drobul in tava in care s-a copt pana s-a racit bine, apoi l-am taiat felii groase de doua degete si l-am servit alaturi de alte bunatati.
Pofta buna!

PS Am citit intr-o carte veche cu retete culinare ca drob se numeste numai cel facut din maruntaie de miel si invelit in prapur, celelate variatii pe aceeasi tema se numesc terine. Deci reteta de fata este de fapt o terina din maruntaie de pui, cu ciuperci si verdeturi.

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana