vineri, 4 noiembrie 2011

Caserola mexicana cu oua coapte


E bine din cand in cand sa-ti lasi imaginatia sa zboare. La fel de bine este sa incerci lucruri noi, retete noi, alaturari de ingrediente care la prima vedere nu sunt compatibile dar care pot fi o revelatie buna.
Cu ceva vreme in urma am descoperit blogul Kalyn's kitchen si mi-a placut mult cum autoarea blogului exeperimenteaza tot felul de retete, care mai de care mai spectaculoasa si mai inedita. Intr-o zi, pe cand navigam pe blogul ei, am dat peste o reteta al carei titlu mi-a captat atentia: Recipe for Mexican Baked Eggs with Black Beans, Tomatoes, Green Chiles, and Cilantro. Reteta in sine, foarte usoara si fara mofturi, precum si ingredientele putine si ieftine m-au determinat sa incerc si eu sa reproduc in bucataria mea felul asta de mancare. Si bine am facut :) Ne-a placut foarte mult! Mancarea a fost buna si satioasa, unde mai pui ca se prezinta la final ca o mica surpriza.


Nu stii ce ai in farfurie pana nu "deschizi" pachetul :) 

Ingrediente:

- o ceapa nu prea mare
- 2 linguri ulei de masline
- 1/2 lingurita chimen macinat
- 1/4 lingurita praf de ardei iute
- o conserva rosii cubulete in bulion
- o conserva fasole rosie
- 6 oua
- cascaval pentru crusta
- coriandru proaspat (optional)
Am incins cuptorul si am pregatit o tava cu peretii inalti. Fasolea rosie am scurs-o de zeama din conserva si am clatit-o bine cu apa rece, apoi am lasat-o intr-o strecuratoare sa se scurga bine de apa.
Intr-o craticioara am calit in ulei de masline ceapa taiata mic, apoi am adaugat chimenul macinat si praful de ardei iute si am mai lasat pe foc vreo doua minute.


Am adaugat cubuletele de rosii in bulion si fasolea rosie scursa de apa. Am lasat pe foc vreo 30 de minute, amestecand din cand in cand.



Sosul a inceput sa se ingroase si mirosea atat de bine, ca mai ca m-as fi oprit aici si as fi servit mancarica asta cu ceva muraturi asortate. Nu m-am abatut insa de la planul initial si am continuat.
Am uns tava cu putin ulei si am turnat in ea amestecul cu fasole. Deasupra am spart cu grija ouale si le-am asezat astfel incat sa acopar cat mai mult din suprafata mancarii, apoi am bagat tava la cuptor pentru 10 minute, la foc moderat si pe raftul cel mai de sus, pana cand ouale au inceput sa se inchege dar nu erau inchegate de tot.



Deasupra oualor am pus un strat generos de cascaval si am bagat iar tava la cuptor pana cand cascavalul s-a transformat intr-o prea-minunata si apetisanta crusta aurie.



Am lasat vre-un sfert de ceas sa-si traga sufletul, apoi am servit mancaciosilor si pofticiosilor. Am avut grija sa portionez mancarea astfel incat fiecare portie sa contina un ou copt.


Concluzie: de refacut neaparat si cat mai repede! :)
Pofta buna!

PS Daca renuntam la oua si acoperim mancarea cu cascaval de post, obtinem o minunata si satioasa mancare de post.

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana