joi, 27 octombrie 2011

Red chilli chutney


Sau dulceata de ardei iute :)
Sub denumirea de dulceata de ardei iute am facut cunostinta cu reteta asta de sos acru-dulce-picant. Fetele de pe forumul Fabs.ro mi-au spus insa ca de fapt minunatia asta se numeste chutney. Oricum s-ar numi, gemo-sosul asta este exceptional atat alaturi de legume cat si alaturi de carne.
Ingrediente? Doar trei : otet, zahar si ardei iute curatat de seminte si nervuri, in cantitati egale. 
Mie din 500g de ardei iute, 500g de zahar si 500 ml otet mi-au iesit doua borcanele (400g) si jumatate de sos.
Ardeiul iute l-am spalat si l-am curatat de seminte si nervuri, apoi l-am tocat marunt cu ajutorul robotului de bucatarie.



Am fiert otetul cu zaharul pana s-a ingrosat, ca si un sirop de dulceata, apoi am adaugat ardeiul iute tocat si am mai fiert pana a ajuns la consistenta dorita.



L-am turnat fierbinte in borcane, am inchis bine capacul, apoi am intors borcanele cu gura in jos pentru cateva minute. Borcanele le-am invelit apoi intr-o paturica si le-am lasat la racit pana a doua zi.
Daca o consumati imediat, veti constata ca este foarte iute dar mancabila. Daca o lasati cateva zile, iuteala se estompeaza si va predomina mai mult gustul acru-dulce.
La anu' sigur fac o cantitate mai mare, pentru ca a avut mare succes la noi in familie si deja productia s-a injumatatit :)

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana