vineri, 10 iunie 2011

Tort cu blat de lamaie si crema de ciocolata


Cu fiecare an care trece, ai tot mai mult impresia ca esti mai intelept si mai experimentat. Viata insa continua sa te uimeasca si mereu te trezesti pus in fata unor situatii la care nu le stii rezolvarea. Te zbati, alergi, transpiri, muncesti, injuri, iar la sfarsit tot te mai intrebi "Pentru ce? Ce rost are?". Cauti raspunsuri si te ascunzi in spatele lor numai pentru a da un sens vietii tale. Si-atunci cand toate sunt iar logice, nimic nu mai pare greu si de nerezolvat.
O aniversare nu este doar o aducere aminte ca imbatranesti, ci este un prilej minunat de a uita un pic de clipele grele si de a realiza ca nu esti singur. Asa ca, de ziua surorilor mele cele mai mici, Raluca si Nicoleta (da, sunt gemene), m-am gandit sa fac ceva bun pentru a sarbatorii trecerea unui an greu si lung. Amandoua au fost plecate multe luni in strainatete, fiecare in alta tara, iar despartirea asta lunga a fost indurata foarte greu. De ziua lor, numai Raluca a fost acasa, iar Nicoletei i-am cantat cu totii la multi ani prin intremediul camerei web. A fost foarte emotionata si trebuie sa recunosc ca la aniversarea asta s-a dat multa apa la soareci :)
Si acum, dupa toata prefata asta, sa scriu ingredientele pentru tortuletul acesta vesel:
*** Blatul cu lamaie:
- 8 oua
- 260g zahar
- 160g unt topit
- 240g faina
- 1 plic praf de copt
- coaja si zeama de la doua lamai
- un praf de sare
*** Crema de ciocolata:
- 1l frisca
- 500g ciocolata 

Blatul este inspirat de reteta Andreei, Chec cu lamaie
Prima si prima data, am incalzit cuptorul.
Am separat albusurile de galbenusuri. Albusurile le-am batut 4 linguri de zahar pana au format o spuma tare ce nu cadea daca intorceam castronul cu capul in jos, iar galbenusurile le-am batut bine cu restul de zahar.



Am amestecat faina cu praful de copt si am razuit si stors lamaile.
Peste galbenusuri am adaugat pe rand, amestecand bine: untul topit, sarea, coaja si zeama de lamaie si faina amestecata cu praful de copt. La sfarsit, am adaugat spuma de albus, lingura cu lingura si am amestecat delicat cu o para de teflon, numai de jos in sus. A rezultat o compozitie pufoasa si galbioara. 







Am imbracat fundul unei tavi dreptunghiulare cu hartie de copt, am turnat aluatul, nivelandu-l frumos si apoi am bagat tava la caldura cuptorului, unde am lasat-o pana cand blatul a prins o culoare frumoasa si a trecut de proba scobitorii.
Cand a fost gata, l-am scos din cuptor si l-am lasat sa se raceasca bine.


Crema se face foarte simplu si nu necesita nu stiu ce operatiuni. Sunt necesare doua craticioare, care sa intre una in alta. In cea mai mare, punem apa si o punem pe foc. In cea mica turnam 200 ml frisca lichida si punem si ciocolata rupta in bucatele mici. Atunci cand punem craticioara mica in cea mare, apa nu trebuie sa depaseasca jumatatea inaltimii craticioarei celei mici. Practic, numai fundul craticioarei trenbuie sa fie in apa , nu toata craticioara.
Atentie! Compozitia de frisca+ciocolata nu trebuie sa dea in clocot!
Imediat dupa ce s-a topit toata ciocolata, am dat craticioarele la o parte de pe foc si craticioara mica am scos-o din cea mare. Peste frisca ciocolatoasa am turnat si restul de frisca lichida, am amestecat bine si am bagat craticioara la rece cateva ore.



Dupa ce a stat la frigider vreo trei ore, am batut frisca cu mixerul pana a stat bat. Nu trebuie batuta foarte mult pentru ca se branzeste. Ea se mai inatareste si cand sta tortul la frigider.


Pentru reusita cremei, folositi o ciocolata de buna calitate sau ciocolata voastra preferata fara crema. Evitati folosirea ciocolatii simple de menaj, pentru ca rezultatul nu va fi la fel de bun.
Blatul l-am taiat in trei foi, l-am insiropat putin cu suc de lamaie (Fanta) si l-am uns din belsug cu crema de ciocolata.



Ornarea  e simpla: cateva feliute de mar, doua frunze frumoase spalate bine si sterse, bombonele micute si colorare, doua zanite miculute si lumanarele.




Pentru ca marul sa nu oxideze si frunzele sa aiba un luciu frumos, le-am pensulat cu gelatina alba de tort  (un plic de gelatina - se prepara dupa instrusctiunile de pe plic).
Pana la servire, am tinut tortul la frigider.



Pofta buna!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana