marți, 28 iunie 2011

Gem de capsune


Nu stiu daca e dulceata sau gem. I-am dat titulatura de gem pentru ca am pasat fructele.
In urma cu ceva ani, gandul ca trebuie sa fac dulceata sau gem imi provoca neliniste. Retetele care circulau atunci presupuneau: o munca migaloasa, de lunga durata, fierbere indelungata, sterilizare... Prin urmare, nu ma pot lauda ca fac acest fel de conserva de prea multa vreme. Pur si simplu nu ma credeam in stare.
Am inceput sa fac dulceato-gemu-pasta asta de capsune in urma cu 6 ani, cand am vazut pentru prima data pe raftul unui magazin, Gelfix de la Dr. Oetker. Curiozitatea dar si nevoia de a "scapa" rapid de vreo 2kg de capsune ce amenintau cu alterarea, m-au impins practic de la spate. Si astfel am reusit sa-mi uimesc sotul intr-o seara cu gem facut de manusitele mele :)
Se pastreaza foarte bine in borcane inchise ermetic, chiar mai mult de un an.
La 1kg de fructe ies 4 borcanele de 400g, asta asa, ca sa se stie cate borcane trebuie pregatite.
Scriu mai jos ingredientele necesare pentru un kilogram de fructe, deci pentru o cantitate mai mare se inmultesc toate.

Ingrediente:
- 1kg capsune curatate de codite
- 500g zahar
- 1 plic Gelfix Extra 2:1 de la Dr. Oetker
Am spalat bine capsunele in multa apa si le-am lasat la scurs. Dupa ce s-au scurs le-am transformat in pasta cu un mixer vertical.




Continutul plicului de Gelfix l-am amestecat cu doua linguri de zahar.


Amestecul rezultat l-am turnat peste pasta de fructe si am amestecat foarte bine, apoi am pus cratita pe foc moderat. Pana cand incepe sa fiarba, trebuie amestecat continuu.


Cand gemul a inceput sa fiarba, am adaugat si restul de zahar si am amestecat pana cand compozitia a inceput iar sa fiarba.


Din momentul in care incepe iar sa fiarba, amestecand mereu, se tine la fiert 3-5 minute. Periodic am adunat spuma formata si am inlaturat-o.


Dupa ce au trecut cele 5 minute, am oprit focul si am turnat pasta fierbinte in borcane. Dupa ce le-am pus capacul, am intors borcanele cu fundul in sus si le-am lasat asa cam 15-20 minute.


Si gata! Acum am camara mai bogata cu cateva borcane pline.
Ce bun e gemul pe o felie de paine proaspata unsa cu unt, alaturi de un ceai aromat cu lamaie. Mmmmm!


In alti ani am facut si cu capsune pisate cu mana, deci nu chiar transformate in pasta. Am implicat copilul in activitatea asta si ce distractie a fost :)



Pofta buna!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana